Halfjaarcijfers 2014 Crown van Gelder N.V.

Crown van Gelder N.V. Press release/ persbericht

VELSEN (voor beursopening), 20140725 --
• NETTOWINST VAN EUR 1,5 MILJOEN OVER 1e HALFJAAR 2014 (1e HALFJAAR 2013: NETTOVERLIES VAN EUR 3,7 MILJOEN)
• STERKE RESULTAATSVERBETERING, ONDERSTEUND DOOR MARKTHERSTEL, STEVIGE GROEI IN AFZET VAN FOCUSPRODUCTEN, LAGERE CELSTOF EN ENERGIEPRIJZEN EN EFFICIENCY MAATREGELEN
• ACTIEVE ZOEKTOCHT NAAR PARTNER HEEFT NIET GELEID TOT CONCRETE ALLIANTIE
• CROWN VAN GELDER VOORZIET WINSTGEVEND 2e HALFJAAR 2014, ONDANKS VERWACHTE STIJGING VAN INPUTKOSTEN

Miklas Dronkers, CEO, licht de halfjaarcijfers toe:
“Crown Van Gelder heeft de afgelopen jaren te maken gehad met sterk wisselende omstandigheden in de Europese papierindustrie. Om deze ontwikkelingen te kunnen ondervangen, hebben wij FOCUS 2016 geïntroduceerd, met als aandachtsgebieden high speed inkjet, label en specialiteitenverpakkingen. De inspanningen die sindsdien zijn verricht hebben hun duidelijke weerslag op de resultaten. De sterke resultaatsverbetering die Crown Van Gelder over het eerste halfjaar rapporteert, werd ondersteund door een herstel van de afzetmarkt en lagere kosten van grondstof en energie.

Bij onze zoektocht naar een strategische of financiële samenwerking hebben we de afgelopen maanden constructieve gesprekken gevoerd met diverse geïnteresseerde partijen. Hoewel Crown Van Gelder een sterker profiel heeft als nichespeler en goed gepositioneerd is om haar netwerk uit te breiden, heeft dit nog niet geleid tot een concrete partnership.
De ingezette resultaatsverbetering in het 1e halfjaar van 2014, ondersteund door een hogere commerciële en operationele performance, stelt Crown Van Gelder in staat om ook in het tweede halfjaar winstgevend te zijn.”

*** Please find attached the full and original pdf version(s) of the press release in English and Dutch. ***

Deel: ' Halfjaarcijfers 2014 Crown van Gelder N.V '