Halfjaarcijfers Crown van Gelder N.V

VELSEN, 20130729 -- · RESULTATEN ONDER DRUK DOOR ZWAKKE MARKTOMSTANDIGHEDEN, HOGERE GRONDSTOF- EN ENERGIEKOSTEN · NETTOVERLIES EUR 3,7 MILJOEN OVER 1e HALFJAAR 2013 (1e HALFJAAR 2012: NETTOWINST VAN EUR 1,8 MILJOEN) · GROEIAMBITIES IN FOCUSGEBIEDEN GEHINDERD DOOR ACHTERBLIJVENDE EUROPESE PAPIERMARKT · CROWN VAN GELDER VERWACHT NETTOVERLIES IN 2e HALFJAAR 2013

Miklas Dronkers, CEO, licht de halfjaarcijfers toe:
In de afgelopen jaren hebben wij veel inspanningen gericht op de versterking van de commerciële focus van Crown Van Gelder. Door uitvoering van het New Business Development programma is CVG nu gepositioneerd als leverancier van specialiteitenpapier voor digital inkjet, label en verpakkingstoepassingen, waarbij een breed productassortiment wordt aangeboden. De economische ontwikkelingen en de marktomstandigheden werken echter niet in ons voordeel en dit leidt tot druk op onze resultaten. De traditioneel zwakkere Europese papiermarkt in de zomerperiode en de aanhoudend moeilijke marktomstandigheden zullen ook de resultaten in het tweede halfjaar onder druk zetten.

Ondanks deze factoren heeft CVG haar klantenkring verder uitgebreid. CVG werkt nauw samen met bedrijven als HP, Canon, Screen, Xerox en Ricoh.
 Van de focusproducten laat Crown Digital de sterkste groei zien. De digital producten zijn ontwikkeld voor hoogvolume kleureninkjetprinters. Inkjet printing wordt als druktechnologie inmiddels grootschalig toegepast voor transactionele toepassingen en mailings, en ook uitgeverijen tonen toenemende belangstelling voor het drukken van boeken met inkjet technologie. CVG werkt in deze veelbelovende markt actief samen met ketenspelers als uitgeverijen en retailers. Hoewel het lastig is om aan te geven wanneer de marktomstandigheden zullen verbeteren, is CVG goed gepositioneerd om te profiteren zodra de omstandigheden verbeteren. Een sterkere vraag naar focusproducten zal dan eveneens aan het resultaatsherstel bijdragen”.

Voor de officiële versie van deze publicatie wordt verwezen naar het Engelstalige persbericht.

Zie het persbericht in pdf-format: Engels, Nederlands.

Deel: ' Halfjaarcijfers Crown van Gelder N.V '