Harbinger behaalt recordomzet in tweede kwartaal van 1999

Capelle aan den IJssel, 26 juli 1999 - Harbinger Corporation (NASDAQ: HRBC),

wereldwijd leverancier van E-commerce-software, -services en -oplossingen, heeft een recordomzet behaald voor het tweede kwartaal van 1999, dat op 30 juni 1999 werd afgesloten. De omzet voor dit tweede kwartaal kwam uit op $ 38,7 miljoen. Dit is een stijging van 17% vergeleken met dezelfde periode een jaar geleden, toen de omzet nog $ 33,2 miljoen bedroeg.

De opbrengst van software en services (exclusief de omzet van partners en uitgefaseerde producten) groeide in het tweede kwartaal van 1999 met 44% ten opzichte van de opbrengst in hetzelfde kwartaal in 1998. De verkoop van softwareproducten nam met 66% toe in vergelijking met dezelfde periode een jaar geleden. Ten opzichte van het eerste kwartaal van 1999 steeg de softwareverkoop met 51%. De omzet van de kernactiviteiten is goed geweest voor 83% van de omzet in het tweede kwartaal van 1999. In dezelfde periode een jaar geleden was dit percentage nog 67%.

De winst van dit tweede kwartaal bedroeg $ 4,8 miljoen, terwijl deze in dezelfde periode een jaar geleden nog maar $ 1,3 miljoen bedroeg. De winst per aandeel komt nu neer op $ 0,13, terwijl die een jaar geleden nog $ 0,04

bedroeg.

"Het is duidelijk dat de uitgestippelde strategische richting de juiste keuze is", zegt Tycho Howle, Chairman en CEO bij Harbinger. "Bedrijven nemen op IP gebaseerde business-to-business E-commerce steeds serieuzer. Onze rol als provider van back-office-activiteiten voor Internet-storefronts en verticale handelsgemeenschappen wordt daarom steeds duidelijker en belangrijker."

Harbinger Harbinger Corporation is een toonaangevend internationaal leverancier van business-to-business Electronic Commerce-software, -diensten en -oplossingen. Harbinger vergroot het bedrijfspotentieel van haar klanten door uitgebreide, schaalbare E-commerce-oplossingen te bieden. Hiermee kunnen bedrijven hun werk stroomlijnen, de winstgevendheid vergroten en elektronische handelsgemeenschappen opbouwen. Het is Harbingers doel wereldwijd de meeste klanten te bedienen met E-commerce-oplossingen door gebruik te maken van Internet Protocols (IP).

Daarnaast wil het bedrijf harbinger.net positioneren als dé transactie-portal voor e-commerce-informatie en bedrijfskritische, business-to-business e-commerce-transacties. Harbingers hoofdkantoor staat in Atlanta, Georgia (V.S.). Harbinger biedt wereldwijde ondersteuning aan haar klanten vanuit verschillende Amerikaanse en overzeese vestigingen. Meer informatie is te vinden op www.harbinger.com.

Deel: ' Harbinger behaalt recordomzet in tweede kwartaal van 1999 '