Harbinger gekozen voor Business-to-Business Trading Community via het Internet

PlumbingOnline.com maakt gebruik van 'harbinger.net'-portal

Capelle aan den IJssel, 23 juli 1999 - Harbinger Corporation (NASDAQ: HRBC),

wereldwijd leverancier van E-commerce-software, -services en
-oplossingen, is door The UniLink Group uitgekozen voor ontwerp en hosting van PlumbingOnline.com door middel van Harbingers E-commerce-portal 'harbinger.net'. PlumbingOnline.com is een interactieve E-commerce-service waar fabrikanten elektronisch zakendoen met distributeurs en dealers die allen actief zijn in de loodgietersbranche.

In een soortgelijk contract met The UniLink Group, dat in 1996 werd afgesloten, heeft Harbinger HVACOnline.com gecreeerd en gehost. Deze on line dienst betreft een 'trading community' (handelsgemeenschap) voor de leveranciers en distributeurs binnen de industrie van verwarmings-, ventilatie- en airconditioninginstallaties. HVAC kent op dit moment meer dan 10.000 transacties per maand, die via HVACOnline.com verlopen. In het contract is de Harbinger Express Web EC-technologie gelicenseerd. Tevens zijn er afspraken gemaakt voor het outsourcen van services voor het implementeren en updaten van handelsactiviteiten van nieuwe sites via harbinger.net. The UniLink Group ontwikkelt business-to-business-portals in de bruingoedindustrie en heeft op dit moment vijf sites, die in het komende halfjaar nog eens met vijf worden uitgebreid.

"Het succes van reeds bestaande handelsgemeenschappen via harbinger.net, zoals AutoChain Online, Exxon Fuels, TACOM en Miller Business Partner Network, vormt een goede basis voor de toekomstige ontwikkelingen op dit vakgebied", zegt Tycho Howle, Chairman en Chief Executive Officer van Harbinger.

Harbinger lanceerde haar eerste industriele application-to-application E-commerce-portal harbinger.net in het eerste kwartaal van 1999. De portal neemt een centrale plaats in binnen de bedrijfsvisie voor veilige, op IP gebaseerde E-commerce waarbij real-time transacties plaatsvinden, en waarbij de verschillende software- en communicatie-mogelijkheden worden gebruikt.

Website www.harbinger.net geeft toegang tot verschillende E-commerce-handels-gemeenschappen en applicaties, self-service customer care en een uitgebreid E-commerce Resource Center voor industriële professionals. Een betrouwbare messaging-technologie, 'Harbinger Pipeline', verzekert veilige connectiviteit tussen E-commerce-software-applicaties en de haringer.net-portal.

De harbinger.net-portal is op dit moment host voor grote on line business-to-business Internet Commerce-gemeenschappen, waaronder meer dan 20 verticale handelsniches in de petrochemie, media, detailhandel, transport en automobielindustrie. Een complete lijst van de verschillende handelsgemeenschappen kunt u vinden op: www.harbinger.net/communities/

Harbinger Harbinger Corporation is een toonaangevend internationaal leverancier van business-to-business Electronic Commerce-software, -diensten en -oplossingen. Harbinger vergroot het bedrijfspotentieel van haar klanten door uitgebreide, schaalbare E-commerce-oplossingen te bieden. Hiermee kunnen bedrijven hun werk stroomlijnen, de winstgevendheid vergroten en elektronische handelsgemeenschappen opbouwen. Het is Harbingers doel wereldwijd de meeste klanten te bedienen met E-commerce-oplossingen door gebruik te maken van Internet Protocols (IP).

Daarnaast wil het bedrijf harbinger.net positioneren als de transactie-portal voor e-commerce-informatie en bedrijfskritische, business-to-business e-commerce-transacties. Harbingers hoofdkantoor staat in Atlanta, Georgia (V.S.). Harbinger biedt wereldwijde ondersteuning aan haar klanten vanuit verschillende Amerikaanse en overzeese vestigingen. Meer informatie is te vinden op www.harbinger.com

Deel: ' Harbinger verzorgt Business-to-Business Trading Community '