BLUM EN PARTNERS

Magische Harry Potter wereld komt tot leven in nieuw ruilkaart

Magische Harry Potter wereld komt tot leven in nieuw ruilkaartspel

Antwerpen, 7 augustus 2001, Binnenkort kunnen fans van de sympathieke tovenaarsleerling Harry Potter zelf de strijd aanbinden met andere tovenaars van 'Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-PocusTM'. Vandaag lanceert Wizards of the Coast - producent van de succesvolle kaartspellen Pokémon en Magic: The Gathering - wereldwijd het nieuwe Harry Potter-ruilkaartspel. Alle favoriete personages, toverdrankjes, spreuken en situaties uit de immens populaire Harry Potter-boeken van J.K. Rowling komen tot leven in dit nieuwe ruilkaartspel, dat gebaseerd is op het eerste Harry Potter-boek 'Harry Potter en de Steen der WijzenTM'.

Het spel bevat in totaal 116 verschillende kaarten, van veel voorkomend tot uiterst zeldzaam, die geïllustreerd zijn met nieuwe tekeningen. Er bestaan zes verschillende kaarten: Personages, Toverspreuken, Wezens, Voorwerpen, Avonturen en Lessen. Elke speler speelt een tovenaar van 'Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-PocusTM', die de kaarten van zijn tegenstander probeert te laten 'verdwijnen'. De speler die als eerste alle kaarten van zijn tegenspeler heeft laten 'verdwijnen' is de winnaar.

Voor beginners is er een Starter Set, een basisspel dat hen op weg helpt om de magische wereld van het Harry Potter-ruilkaartspel te ontdekken. De Starter Set bestaat uit twee 'decks' of spellen van elk 40 kaarten, twee Tovenaarskaarten, een spelregelboekje en een spelmat. Daarnaast zijn er 'boosters': aanvulpakjes met 11 willekeurige kaarten waarmee meer gevorderde spelers hun deck kunnen aanvullen en nieuwe strategieën kunnen bedenken.
Het spel is vanaf 10 augustus in een Engelse versie te koop in speelgoed- en hobbywinkels.
De Starter Set kost f. 35,- en de prijs voor een boosterpack bedraagt f. 8,95.
De eerste aanvullende set kaarten, 'Quidditch Cup' (of Zwerkbalcup), wordt dit najaar verwacht.

Wizards of the Coast
Wizards of the Coast, dochtermaatschappij van Hasbro (NYSE : HAS), is toonaangevend uitvinder en uitgever van spelletjes. Het bedrijf heeft een exclusief patent op de spelmechanismen van ruilkaartspellen en produceert de wereldwijd succesvolle ruilkaartspellen Pokémon en Magic: The Gathering. Het hoofdkantoor is gevestigd in het Amerikaanse Seattle. Het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Antwerpen. Nevenvestigingen staan in Parijs, Londen, Milaan en Beijing. Dochterondernemingen zijn TSR, Five Rings Publishing Group en Last Unicorn Games. Meer informatie over Wizards of the Coast op www.wizards.com/europe

Deel: ' Harry Potter wereld nu ook tot leven in nieuw ruilkaartspel '