Hartstichting reikt eerste Heart Dance Awards uit

Den Haag, 28 maart 2000 - Op zaterdag 1 april 2000 reikt de Nederlandse Hartstichting voor het eerst drie Heart Dance Awards uit. Ruim 100 groepen leerlingen uit groep 7 en 8 van het basisonderwijs hebben zich aangemeld voor dit dansfestijn in Vredenburg. De drie beste en meest enthousiaste groepen gaan met een Heart Dance Award naar huis. De jury van de Heart Dance Awards bestaat uit de popgroepen Roméo, Rebel Rebel, een deskundige van de Hartstichting en Daphne, de populaire TMF- veejay. De presentatie van deze dag is in handen van Sipke Jan Bousema, presentator van het Schooltv-Weekjournaal. Ter afsluiting treden Roméo en Rebel Rebel op voor alle 2000 aanwezigen. Daarmee zit Muziekcentrum Vredenburg in Utrecht bomvol.

De danswedstrijd rond de Heart Dance Awards is een opwarmer voor de Junior Hartdag, die op woensdag 19 april plaatsvindt en waaraan ruim 80.000 leerlingen meedoen. Beide projecten zijn bedoeld om kinderen te laten ervaren dat bewegen niet alleen leuk is, maar ook noodzakelijk voor een goede gezondheid.

Bij het informatiepakket over de derde Junior Hartdag ontvingen alle scholen in Nederland een CD van Roméo en Rebel Rebel. De Hartstichting nodigde leerlingen uit om individueel, in kleine groepjes of klassikaal een dans te maken op een nummer van deze cd. Inmiddels hebben ruim 100 groepen leerlingen zich aangemeld die op een videoband hebben laten zien hoe hun dans is geworden. Alle scholieren die meedoen aan de danswedstrijd zijn uitgenodigd om aanwezig te zijn bij de uitreiking van de Heart Dance Awards. Op 1 april horen de aanwezigen welke groepen op basis van het opgestuurde materiaal hun dans mogen uitvoeren op het podium van Vredenburg in Utrecht, samen met de popgroepen Roméo en Rebel Rebel.

De winnaars van de drie Dance Awards gaan naar huis met een enorme beker en met toegangskaarten voor de doe-expositie 'Sport in beweging' in het Museon, van 29 april tot en met 1 oktober in Den Haag. Dit is de grootste tentoonstelling over sport ter wereld. Je komt er alles te weten over moderne topsport en de wetenschap erachter. Je hebt maar liefste 150 onderdelen tot je beschikking waarop je zelf kunt brandingsurfen, tennissen, wielrennen, bobsleeën, virtueel volleyballen, klimmen, enzovoorts.

NOOT VOOR DE REDACTIE (niet voor publicatie)

Foto:
Presentator Sipke Jan Bousema met de drie Heart Dance Awards in Muziekcentrum Vredenburg (op aanvraag).

Deel: ' Hartstichting reikt eerste drie Heart Dance Awards uit '