HD Infratechniek winnaar 2016 in Bestratingenbranche

Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 13:55 uur

Rotterdam, 20160531 -- HD Infratechniek BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Bestratingenbranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevend bedrijf met een zeer sterke positionering. ‘HD Infratechniek weet zijn diepgaande vakkennis uitstekend te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Het wordt algemeen als een van de beste en meest vooruitstrevende bedrijven in de branche gezien.’

HD Infratechniek BV is een VCA-, ISO- en SEB-gecertificeerde onderneming werkzaam op het gebied van wegenbouw, asfalteren,  grondwerk, en rioleringswerk. Om zijn projecten te realiseren, wordt met gediplomeerde werknemers gewerkt. Leerlingen doen ervaring op volgens het leerwerkplan en  begeleidingsplan. Daarnaast zorgt de organisatie binnen alle disciplines van grond-, weg- en waterbouw voor bijscholing op het gebied van product- en technische kennis. HD Infratechniek bedient grote opdrachtgevers als provincies, gemeentes en bedrijven, maar ook particulieren. Het bedrijf is opgericht in 2003, maar vindt zijn oorsprong al in 1998. Het is gevestigd in Staphorst, telt momenteel ruim 10 medewerkers en is in heel Nederland actief.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in HD Infratechniek BV een stabiele, vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij HD Infratechniek, want het is continu bezig zijn technieken en diensten te verbeteren en optimaal te laten aansluiten op de wensen van de klant.’

Pleinenlegger

De jury prijst met name de aanwezige knowhow op het gebied van bestratingen en de zeer specifieke apparatuur die het bedrijf geheel zelf ontwikkelt. Zo heeft het een machine ontworpen waarmee op bijna industriële wijze bestratingen kunnen worden aangebracht. Deze ‘pleinenlegger’ is gepatenteerd en HD Infratechniek heeft er zelf enkele in gebruik en een aantal verkocht aan andere bedrijven. ‘Met deze equipment kan circa 400 m2bestrating per dag aangelegd worden, tegen circa 250 m2in de traditionele situatie, met mankracht. Een nieuwe verbeterde versie is nu in ontwikkeling’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie.

Ook besteedt HD Infratechniek veel aandacht aan procesoptimalisatie, vooral in de voorbereiding en de uitvoering. Elke medewerker of teamleider beschikt op het werk over een tabletcomputer met alle gegevens betreffende het werk. Dit verhoogt de efficiency en voorkomt onverwachte extra uitgaven of onverwachte en niet-gewenste beslissingen.

‘Een heel leuk bedrijf dat het prima doet. Innovatie, goed opgeleide mensen en een heldere klantendoelgroep stellen de onderneming vooralsnog in staat haar doelen te realiseren. De ambitie wijst op een gezonde kijk naar nieuwe technieken die noodzakelijk zijn om steeds efficiënter en beter te kunnen werken. Voor ons is in ieder geval duidelijk dat HD Infratechniek BV de terechte winnaar in deze branche is!’, aldus de Nominatiecommissie.

Meer informatie: www.hdinfratechniek.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL 7, zondags om 13:55 uur.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Dhr. H. Dunnink

Telefoon: 06-55877081 - E-mail: info@hdinfratechniek.nl