Rosmalen, 31 mei 1999

Heijmans neemt BBF bouw- en aannemingsmaatschappij B.V. (Leeuwarden) over

ROSMALEN - Heijmans N.V. (bouw en aanverwante activiteiten) verwacht overeenstemming te bereiken over de overname van het uitvoerend bouwbedrijf van BBF Bouw- en aannemingsmaatschappij B.V. in Leeuwarden. Bij definitieve overeenstemming zal de transactie met terugwerkende kracht per 1 januari 1999 worden geëffectueerd. De overname wordt in contanten voldaan en zal direct een bijdrage leveren aan de winst per aandeel van Heijmans.

BBF, met vestigingen in Leeuwarden, Zoetermeer en Tilburg, heeft met name in het Noorden van Nederland een sterke positie in de markt voor grote utiliteitswerken voor de private en de publieke sector. De onderneming heeft een jaaromzet van circa f 100 miljoen, telt 170 medewerkers en beschikt over een werkvoorraad van drie jaar. Heijmans wil met de overname van BBF zijn positie op het gebied van utiliteitsbouw versterken en ziet in BBF een kans tot versterking van zijn activiteiten in Noord- Nederland. Binnen de divisie Heijmans Bouw- en Vastgoedontwikkeling zal BBF onder eigen naam en onder het huidige management actief blijven. Ondernemingsraden van de betrokken ondernemingen zijn inmiddels om advies gevraagd en vakbonden zijn op de hoogte gebracht van het voornemen tot samenwerking.

Deel: ' Heijmans neemt BBF bouw- en aannemingsmaatschappij over '