Helinox 'Chair One' bekroond met Red Dot Award

De Helinox Chair One is voor de hoge design kwaliteit onderscheiden met een “Red Dot Award : Product design 2013”!

Essen (D), 20130320 -- De innovatieve kracht van de Helinox Chair One heeft grote indruk gemaakt op de 37-koppige jury van experts van de 'Red Dot Award: product design 2013'. Diegenen, die de gerenommeerde designexperts wisten te overtuigen, mogen hun productontwerp decoreren met de 'red dot' en zich op internationaal niveau positioneren.

De jury ontving dit jaar 4.662 inzendingen in 19 verschillende categorieën. Alleen de beste ontwerpen waren in staat om het enthousiasme van de jury op te wekken.  Zo heeft ook de Helinox Chair One de Red Dot Award gekregen voor haar  succesvolle ontwerp.

De Helinox 'Chair One' is bekroond met de Red Dot Award.Chair One combineert comfort met een extreem laag gewicht. Het zeer kleine pakvolume en het lage gewicht van net 850g maakt deze stoel tot een absolute 'must have' voor elke fietser, wandelaar, kampeer en buitensport liefhebber; kortom voor iedereen. Ontworpen door Jeh Kun Lah, eigenaar van DAC, de marktleider in aluminium tentstokken, bevatten Helinox® producten veel van de eigenschappen die ook terug te vinden zijn in DAC tentstokken. De Europese distributie wordt verzorgd door Nigor Net BV uit Utrecht.

DAC

DAC (Dongah Aluminum Corporation) werd in 1988 opgericht en is de marktleider in aluminium tentstokken. Dac is gevestigd in een 8.000 m2 tellende productiefaciliteit in Incheon Korea. DAC is wereldwijd bekend door de fabricage van zowel aluminium buizen met de hoogste kwaliteit, precisie en sterkte alsook polymeer componenten voor de buitensportuitrusting.  DAC tentstokken zijn eerste keuze voor de beste kwaliteit lichtgewicht tenten. De Helinox uitrusting beschikt dan ook over alle DAC voordelen van meer sterkte, een lager gewicht, grotere duurzaamheid en grotere nauwkeurigheid. Dac is houder van meer dan 90 aan tenten en tentaccessoires  gerelateerde patenten.

Het zeer kleine pakvolume en het lage gewicht van net 850g maakt deze stoel tot een absolute 'must have' voor elke fietser, wandelaar, kampeer en buitensport liefhebber.Nigor Net

Nigor Net is een Europese onderneming, die creatief en marktgedreven is, verantwoordelijk voor de sales en marketing van bekende merken in de  markt van sport- en recreatie artikelen, zoals Eureka!, CampTrails en Tech4O. Showroom en kantoor bevinden zich  in het hart van Nederland, in Utrecht.

The red dot design award

Prof.Dr. Peter Zec, initiatiefnemer en CEO van de Red Dot organisatie, wijst erop dat sterke ontwerp competentie en economisch succes hand in hand gaan: “De winnaars van de Red Dot Award: Product design 2013” zijn de protagonisten van een hoogontwikkelde design cultuur en design industrie. Het is tegenwoordig steeds moeilijker om onderscheidend te zijn tussen goed ontworpen producten. Vaak worden de speciale kwaliteiten slechts in de details duidelijk. De productontwerpen die in  het oog van de kritische internationale Red Dot  jury voldoen aan alle maatstaven, zullen niet ten onder gaan in de massa en zullen in staat blijken om de mondiale competitie af te weren.

Met de Red Dot design award heeft het Design Zentrum Nordrhein Westfalen een van de meest geprezen internationale competities gecreëerd.  De prijs, de “Red Dot, heeft wereldwijd een positie als een van de meest begeerde kwaliteitskeurmerken op het gebied van uitmuntend design opgebouwd. Het Design Zentrum Nordrhein Westfalen stelt de winnende producten minimaal een jaar ten toon in het Red Dot Design museum in Essen.

Om de diversiteit te op het gebied van design op een professionele manier te kunnen beoordelen,  is de red dot design award  onderverdeeld in verschillende disciplines: de "red dot award: product design", "red dot award: communication design" en "red dot award : design concept ".

De award ceremonie voor het wereldwijd erkende kwaliteitskeurmerk zal plaatsvinden op 1 Juli 2013, als onderdeel van het traditionele Red Dot Gala. Hierna wordt de Chair One tentoongesteld tijdens een speciale vierweekse tentoonstelling in het Red Dot design Museum.

Deel: ' Helinox 'Chair One' bekroond met Red Dot Award '