PERSBERICHT - 07 AUGUSTUS 1999

Friese cultuur in de kop van Overijssel:

Hengstenshow omlijst door muziek en galadiner

Professor van Rouveroy van Nieuwaal, boer en pensionhouder in Genne/Hasselt (Overijssel), combineert Friese dekhengsten, het Souvenir Kwartet en een galadiner tot een muzikaal en culinair geheel. Op 14 augustus verwacht hij maximaal 45 gasten in de theetuin van zijn vrouw.

Een zomeravond, zingende violen, wuivende gitzwarte manen, de glans van een gouden oorijzer, de contouren van een Friese krompanelen sjees, een verfijnd vijf gangen diner, de klank van een piano en een cello die zich mengt met het ruisen van boomblad, goed gezelschap....

Dat zijn de ingrediënten voor een bijzonder galadiner op zaterdag 14 augustus 1999 op de cour van "Auberge Genne" aan de Glinthuisweg 15 in Genne, vlakbij Hasselt en Zwolle in de kop van Overijssel.

Peter Kranen (piano), Jurjai Illes (viool), Eric van der Wel (altviool) en Hans Vader (cello) zijn allen lid van het Koninklijk concertgebouworkest. Zij vormen het "Souvenir Kwartet".

De gasten maken deze avond ook kennis met het Friese paard. Frits en Rinskje de Jong uit Tjerkgaast komen met hun twee goedgekeurde Friese dekhengsten Olof en Fetse naar Genne. Aangespannen voor de Friese sjees, hij en zij gekleed in de authentieke Friese kostuums, laten zij u genieten van een aspect springlevende Friese cultuur. Petra van den Heuvel uit Blessum vertelt u alles over dit unieke paardenras, de sjees en de kostuums.

Muziek van hoog niveau, levende cultuur en een verfijnde keuken, de basis voor een onvergetelijke namiddag en avond op zaterdag 14 augustus a.s. in de "Auberge Genne".

Ontvangst gasten tussen 16.00 en 16.30 uur; Aperitief in de tuinen vanaf 16.30 uur; Aanvang galadiner met vijf gangen om 18.30, het Souvenir Kwartet speelt;
Tijdens het diner show met Friese dekhengsten; na de Hasselter koffie met lokale likeur en bonbons volgt om 23.00 uur een verrassing.

Op de cour van "Auberge Genne" kunnen 45 gasten meegenieten van dit unieke evenement. Reserveer telefonisch bij de Auberge Genne, tel/fax: (038) 477.1959 (mevr. Inge Vos). U ontvangt daarna een bevestiging en verdere bescheiden.

Op internet:

Deel: ' Hengstenshow en galadiner in Genne/Hasselt '