Gemeente Leiden

Artikel Stadskrant

Herbestrating Kruisstraat

Publicatiedatum: 7 februari 2003

MILIEU EN BEHEER - Op maandag 10 februari begint de gemeente met de herbestrating- van een gedeelte van de Kruisstraat en het laatste gedeelte van de Narmstraat.

Het werk wordt in twee fasen uitgevoerd. In de eerste fase wordt het gedeelte tussen de Morsstraat en de Narmstraat aangepakt, inclusief het laatste gedeelte van de Narmstraat. In fase twee komt het gedeelte tussen de Narmstraat en de 1e Binnenvestgracht aan de beurt.

In fase één worden tijdelijk de paaltjes aan het eind van de Morsstraat op de hoek van de Beestenmarkt verwijderd. Zo kan het verkeer de buurt verlaten via de Blauwpoortsbrug, dus niet via de gebruikelijke route langs de Morspoort. Deze verkeerssituatie duurt twee weken.

Tijdens fase twee wordt tijdelijk het paaltje op de hoek van de 1e Binnenvestgracht en de Steenstraat verwijderd zodat bewoners van de 1e Binnenvestgracht hun woningen via deze route kunnen bereiken. Fase twee neemt ook ongeveer twee weken in beslag. In totaal duren de werkzaamheden ongeveer vier weken.

De Kruisstraat is gedurende de werkzaamheden afgesloten voor verkeer, behalve in het weekend. De palen op de hoek Beestenmarkt respectievelijk Steenstraat staan dan op hun plaats om ongewenst verkeer door de buurt te voorkomen.

Tijdens de uitvoering kunt u misschien niet op de gebruikelijke plaatsen parkeren. Wij vragen u dan ook om tijdelijk een ander plekje voor uw auto te zoeken.

Gemeentelijk opzichter is de heer J. de Mey van het bureau Beheer en Bedrijfsvoering. Heeft u vragen over het werk dan kunt u contact met hem opnemen. De heer de Mey is dagelijks tussen 09.00 uur en 10.00 uur bereikbaar op het Stadsbouwhuis, Langegracht 72, tel.: 071- 516 76 85.

Deze pagina is gewijzigd op 7-02-2003

Zoekwoorden: