Gemeente Nijmegen

Herdenking 1944 - 22 februari - 1999

Op dinsdag 22 februari is het 55 jaar geleden dat Nijmegen, evenals Deventer, Arnhem en Enschede bij vergissing werd gebombardeerd. Op zondag 21 en maandag 22 februari wordt stilgestaan bij dit bombardement, dat zulke ingrijpende gevolgen voor de stad heeft gehad.

Op zondag 21 februari verzorgt de stichting In Paradisum om 12.00 en 14.00 uur een rondleiding op de R.K. Begraafplaats aan de Daalseweg. Om 16.00 uur wordt in de St. Stevenskerk een avondwake gehouden, georganiseerd door het Oecumenisch City Pastoraat. Aansluitend is er een korte plechtigheid met kranslegging bij het monument voor de burgerslachtoffers aan de voet van de St. Stevenstoren.

Maandag 22 februari vindt om 13.30 uur een herdenking plaats op de begraafplaats aan de Daalseweg. Tijdens deze sobere herdeking is er alle gelegenheid om bloemen te leggen op de graven. Ter afsluiting kan men in het wijkcentrum Daalsehof een kop koffie drinken.

Deel: ' Herdenking bombardement Nijmegen 1944 '