Veel managers en bedrijven kopen 'Zakendoen met de snelheid van een gedachte'

Brussel/Schiphol-Rijk, 21 juni 1999 - Uitgeverij Meulenhoff brengt twee maanden na de introductie al een tweede druk uit van het nieuwe boek van Microsoft-bestuursvoorzitter Bill Gates. De Nederlandstalige versie van het boek Zakendoen met de snelheid van een gedachte kwam op 29 april 1999 in de Nederlandse winkels en beschrijft hoe technologie het bedrijfsleven en - tegelijkertijd de maatschappij - beïnvloedt. In België, waar het boek wordt gedistribueerd door Kritak, staat het al enkele weken in de top 10 van het blad Knack. De tweede druk van Zakendoen met de snelheid van een gedachte ligt vanaf 28 juni 1999 in de boekhandel.

In zijn boek benadrukt Bill Gates het belang van digitale technologie om een nieuwe manier van zakendoen te ontwikkelen. Hij stelt dat informatie zeer snel tussen mensen en organisaties uitgewisseld kan worden door de steeds verdere groei van netwerken, zoals Internet. Medewerkers moeten daarom over de kennis en faciliteiten beschikken om te reageren op basis van de meest actuele en accurate informatie. Deze situatie is te bereiken door de informatie-infrastructuur zo aan te passen dat kennis en informatie eenvoudig uitgewisseld kunnen worden.

Gates geeft in zijn boek uitleg over de manieren waarop het Digital Nervous System (DNS) concept kan helpen met het aanpassen van de informatie-infrastructuur. Onder een DNS verstaat Microsoft geen product of applicatie, maar de opbouw, het gebruik en het uitwisselen van informatie en kennis binnen een organisatie via een netwerk zoals Internet.

Microsoft-bestuursvoorzitter Bill Gates weet als geen ander hoe bedrijven informatietechnologie kunnen gebruiken om bedrijfsprocessen te optimaliseren en hij legt in het boek uit welke stappen organisaties kunnen zetten om kennis en middelen te verwerven om dit doel te bereiken. Vandaar dat het boek bijzonder populair is bij managers en ook bij bedrijven die het als geschenk kopen voor hun personeel of klanten.

Gates schenkt zijn deel van de opbrengst van het boek aan internationale charitatieve instellingen die kinderen steunen. Meer dan 10.000 jongeren in Polen, Zuid-Afrika, de Filippijnen en de Verenigde Staten hebben samen reeds een gift ontvangen van bijna een miljoen gulden. Het geld is gebruikt om technologische hulpmiddelen voor onderwijsinstellingen in deze landen aan te schaffen. Gates' opbrengsten van Zakendoen met de snelheid van een gedachte' worden verdeeld door de International Youth Foundation (IYF), een onafhankelijke organisatie uit Baltimore, Maryland.

Zakendoen met de snelheid van een gedachte wordt in 24 talen uitgegeven en is beschikbaar in meer dan 60 landen. Meer informatie over het boek is te vinden op http: www.bruna.nl/billgates en op

ISBN-gegevens, Bill Gates, Zakendoen met de snelheid van een gedachte, ISBN 90 290 5994 X
480 blz., f 39,90 / 798 fr.

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, server-applicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Deel: ' Herdruk boek Gates over electronisch zakendoen '