Ministerie van Buitenlandse Zaken

Datum 12-10-2001

OPTREDEN HERFKENS WERELDVOEDSELDAG

Op dinsdag16 oktober houdt Minister Herfkens voor
Ontwikkelingssamenwerkingop tijdens de jaarlijkse nationale Wereldvoedseldag, een redevoering waarin ze haar visie geeft op de relatie tussen het Europees gemeenschappelijk landbouwbeleid en het voedselvraagstuk. De Wereldvoedseldag staat dit jaar in het teken van de Wereldvoedseltop, die in november in Rome (Italië) zal plaatsvinden. Thema's die op deze dag centraal staan zijn voedselzekerheid in ontwikkelingslanden, de productie van voedsel wereldwijd en handel in een mondiaal voedselsysteem. Minister Herfkens zal tussen 20.00 en 20.30 uur spreken. De nationale Wereldvoedseldag wordt georganiseerd door de Stichting Wereldvoedselvraagstuk

NOOT VOOR DE REDACTIES:

De bijeenkomst wordt van 14.00 tot 22.00 uur gehouden in de Rode Hoed, Amsterdam. Voor nadere informatie over de Wereldvoedseldag: Stichting Wereldvoedselvraagstuk, Annelies den Boer, 070-345 2206, of e-mail adenboer@bbo.org,

Voor nadere informatie over het optreden van minister Herfkens: Directie Voorlichting en Communicatie, Carola Baller, 070-348 7531.

===

Deel: ' Herfkens spreekt in Rode Hoed in A'dam op wereldvoedseldag '