PERSBERICHT / Datum: 12 januari 1999

HERTZ AUTOVERHUUR BREIDT VESTIGINGEN FORS UIT

HOOFDDORP - Autoverhuurbedrijf Hertz te Hoofddorp gaat in 1999 een forse uitbreiding van het aantal vestigingen realiseren. Het gaat zowel om eigen vestigingen als om agentschappen. Hertz wil met de uitbreiding een betere geografische dekking verkrijgen en met de groei van de omzet haar marktpositie verstevigen. Daarnaast legt Hertz zich toe op het verhuren van bestelwagens.

Dat Hertz tot deze beleidswijziging komt, is het resultaat van onderzoek in de markt. Hieruit is gebleken dat de klant verwacht Hertz op meerdere locaties aan te treffen. Door zichtbaar aanwezig te zijn in de markt wil Hertz haar naamsbekendheid vergroten. Om de uitbreidingen te realiseren zoekt Hertz partners die autoverhuur als een volwaardige bedrijfstak zien en die goed weten wat er speelt in de eigen regio.

De groei van het aantal vestigingen vormt een onderdeel van een investeringspakket om de markt te bewerken. Het gaat daarbij ook om de versteviging van de marketing- en salesfunctie, vergroting van de telefonische bereikbaarheid en uitbreiding van de dienstverlening, met onder andere de prolongatie van Minilease: het langer huren dan 1 maand. Hertz voorziet in 1999 een toename met vijftien vestigingen en 30 arbeidsplaatsen.

Nieuwe vestigingen in Apeldoorn, Deventer, Zoetermeer en Zwolle Deze week worden in Deventer en Apeldoorn twee nieuwe vestigingen geopend. Later in januari komen Zwolle en Zoetermeer erbij.

Hertz, dat in 1998 80 jaar bestond, is met ruim 5400 vestigingen in 140 landen internationaal marktleider in de autoverhuurbranche. In Nederland is Hertz met 25 vestigingen sterk vertegenwoordigd in de steden met meer dan 100.000 inwoners.

Deel: ' Hertz Autoverhuur breidt vestigingen fors uit '