Ingezonden persbericht

Remco Vogelzang Fleishman-Hillard +31 20 3460880

remco.vogelzang@svdt.nl

Hughes Network Systems Europe levert breedbandservice DIRECWAY aan Hertzinger Datanet
Hertzinger Datanet gebruikt DIRECWAY om in Nederland twee-weg breedbandinternet via satelliet aan te bieden

Leusden, 1 oktober 2001 - Hughes Network Systems Europe (HNSE) maakt bekend dat Hertzinger Datanet een overeenkomst heeft getekend voor gebruik van de breedbandige satellietservice DIRECWAY. Hierdoor kan Hertzinger Datanet haar zakelijke klanten binnenkort ultrasnelle internet services aanbieden. Momenteel biedt Hertzinger Datanet al meer dan duizend Nederlandse klanten één-weg data services aan, DIRECWAY zal nu ook twee-weg breedbandige internet services via de satelliet aanbieden.

HNSE is in Europa vooraanstaand aanbieder van breedbandige satelliet services die onder de merknaam DIRECWAY op de markt worden gebracht. Volgens de overeenkomst levert HNSE zowel DIRECWAY-producten als -diensten aan Hertzinger Datanet. Naast de reeds genoemde twee-weg breedbandige internet services zal Hertzinger Datanet ook VPN-services (Virtual Private Network) aanbieden.

"Hughes is een gerenommeerde aanbieder van geavanceerde satelliet services voor breedbandinternet. Door onze zakelijke klanten in Nederland DIRECWAY aan te bieden, gaan onze services er in kwaliteit en betrouwbaarheid aanzienlijk op vooruit", aldus algemeen directeur Pieter Hertzinger van Hertzinger. "Dankzij DIRECWAY kunnen wij overal in Nederland een ultrasnelle internetservice aanbieden."

Topman Pradman Kaul van Hughes Network Systems wil in Europa het succes evenaren dat hij met zijn bedrijf ook in de VS heeft behaald.

Op testsites vinden inmiddels de eerste implementaties plaats; de formele ingebruikname is gepland voor december 2001.

Hughes Network Systems
Hughes Network Systems (HNS), onderdeel van Hughes Electronics Corporation, is wereldwijd de grootste aanbieder van satellietoplossingen voor breedbandige netwerken. Het bedrijf levert zijn producten en diensten aan zowel zakelijke als particuliere klanten en heeft meer dan 400.000 systemen geïnstalleerd in ruim 85 landen. HNS ontwikkelde als eerste satelliet services voor ultrasnelle internettoegang; deze worden wereldwijd op de markt gebracht onder de merknamen DirecPC en DIRECWAY. Daarnaast is HNS leverancier van mobiele satellietnetwerken en gebruikersterminals, en van draadloze point-to-multipoint breedbandproducten uit de productlijn AIReach. Het bedrijf produceert ook de satelliet-tv-ontvangers DIRECTV, waarvan inmiddels ruim 7 miljoen zijn geleverd. HNS is gevestigd in Germantown (Maryland, VS) en heeft sales- en support-kantoren over de hele wereld. De winst van HUGHES, onderdeel van General Motors Corporation, wordt gebruikt om de winst per aandeel te berekenen van gewone aandelen

Deel: ' Hertzinger Datanet gaat twee-weg breedbandinternet aanbieden '