Herwin het vertrouwen van de consument met Brian Solis

28 juni, Antwerpen: alles wat je moet weten om resultaten te boeken in een social business wereld

ANTWERPEN, 20120521 -- Op 28 juni eerstkomende komt Brian Solis naar Antwerpen voor een evenement waarin hij in drie sessies zal tonen hoe bedrijven de verbroken relaties met de moderne consument kunnen herstellen via, ondermeer, sociale netwerken.

Bovendien legt Solis, aan de hand van zijn praktijkervaring, uit wat er nodig is om te leiden in plaats van te volgen in een ‘real-time’ economie.

Dat gebeurt aan de hand van interactieve presentaties (https://www.fusionmarketingexperience.com/nl/conference/social-business-sessies-met-brian-solis), gevolgd door een discussie met de aanwezigen.

De workshops worden volledig op maat gemaakt en focussen op de praktijk van de ‘connected consumer’ en de sociale organisatie.

Solis is, naast Principal Analyst bij Altimeter Group, de auteur van bestsellers als ‘Engage!’ en ‘The End of Business as Usual’. Het is de eerste keer dat hij in onze contreien een programma brengt dat deelnemers helpt om concrete actieplannen te ontwikkelen.

Tot en met 29 mei kunnen geïnteresseerden voor de workshops inschrijven aan een early-bird tarief van 199 Euro (excl. kosten) via https://www.eventbrite.com/event/3449209679

Hieronder vindt u alle informatie over het evenement, de workshops en Brian Solis.

De sessies: van een ‘consumer disconnect’ naar relevantie en waarde

De workshops werden in overleg met organisator Fusion Marketing Experience en Brian Solis gemaakt. Ze worden gemodereerd door Olivier Blanchard, auteur van het boek ‘Social Media ROI’, waarvan Solis het voorwoord schreef. Na afloop is er ruimte voor Q&A’s en natuurlijk om na te praten. Hoewel Solis letterlijk de toekomst van marketing schrijft, zullen de workshops interactief, ‘menselijk’ en praktijkgericht verlopen.

Workshop 1: De impact van de ‘connected consumer’ en het herwinnen van vertrouwen

Probeer je bij te blijven met een snel veranderende markt? Luister je echt naar de consument? Of is er een ‘disconnect’ tussen je merk en de steeds meer ‘geconnecteerde’ consument? Wil je gewoon volgen en reageren? Of wil je proactief zijn en leiden? Ontdek in deze eerste workshop de veranderende consument kennen en hoe zijn vertrouwen te herwinnen.

Workshop 2: Knoop terug relevante relaties aan met je klanten en ‘stakeholders’

Leer de consument in het centrum van je marketing te plaatsen en hoe relevant te zijn, te luisteren en waarde te bieden. Ontdek hoe marketing- en businessactiviteiten kunnen worden aangepast om prospecten, klanten en andere ‘stakeholders’ te engageren in een wereld van sociale invloed en hoe zo effectief tastbare resultaten te boeken.

Workshop 3: Zet het sociale bedrijf aan het werk

Bedrijven moeten meer klantgericht, transparant en flexibel zijn. De snelheid van het zaken doen is veranderd. We horen het elke dag. Maar hoe zit het met de realiteit? Hoe kun je de veranderingen doorvoeren die meer dan ooit noodzakelijk zijn? Hoe word je een sociaal bedrijf en herwin je het hart van je klanten? Hoe zit het met social CRM, het engageren van ‘beïnvloeders’ en het ontwikkelen van een strategie? In de derde workshop deelt Brian zijn ervaringen mee en schotelt hij concrete actieplannen voor.

Praktisch

Het evenement vindt plaats op 28 juni 2012 in Antwerpen.

Locatie:

Stuurboord / Hangar 26 Rijnkaai 96 2000 Antwerpen België https://www.stuurboord.com

Agenda:

08.30AM – 09.00AM: Ontbijt en welkom. 09.00AM – 09.15AM: Introductie door Olivier Blanchard. 09.15AM - 10.00AM: Workshop 1: De impact van de ‘connected consumer’. 10.00AM - 10.15AM: Break, netwerken en ideeën uitwisselen. 10.15AM - 11.00AM: Workshop 2: Knoop terug relevante relaties aan. 11.00AM - 11.40AM: Workshop 3: Zet het sociale bedrijf aan het werk. 11.40AM - 12.00PM: Q&A, gemodereerd door Olivier Blanchard. 12.00PM – 12.30PM: Netwerken en napraten.

Over Brian Solis
Brian Solis is principal analyst bij Altimeter Group. Hij is ook een gevierd auteur, toonaangevend blogger en veelgevraagd spreker. Solis heeft de impact van sociale media en ‘disruptieve technologie’ bestudeerd op business, marketing en cultuur. Brian werkt met organisaties om markttrends en nieuwe business opportuniteiten te bestuderen. Hij werkt ook met executive managers en social media teams om nieuwe strategieën te ontwikkelen en teams te bouwen rond initiatieven om zakelijke doelstellingen te bereiken. Doorheen de jaren, heeft Brian marketingacties opgezet voor start-ups en bekende figuren.

Zijn laatste boek, The End Of Business As Usual, kijkt naar het veranderende consumentenlandschap, de invloed er van op business en hoe bedrijven zich kunnen aanpassen en zelfs het voortouw nemen. Zijn vorige boek, Engage!, is zowat de referentie voor het ontwikkelen van social business en media strategieën.

Brian werkt bij Altimeter Group, waar hij nieuwe mediastrategieën en frameworks ontwikkelt en bruggen bouwt tussen bedrijven, klanten, werknemers en andere ‘stakeholders’. https://www.briansolis.com

Over Fusion Marketing Experience

Fusion Marketing Experience werd begin 2011 gestart door J-P De Clerck om marketeers de kennis en vaardigheden te bieden die ze nodig hebben om hun efficiëntie te verbeteren en klantgericht marketingsucces te realiseren. De consument wordt steeds meer onafhankelijk van kanalen en controleert zelf hoe en wanneer hij tijdens zijn ‘journey’ met bedrijven in contact treedt. Daarom biedt Fusion Marketing Experience een mix van strategische en tactische kennis doorheen alle contactmomenten.

In 2011 organiseerde Fusion Marketing Experience twee conferenties met sprekers als Dr. Dave Chaffey, Richard Sedley, Olivier Blanchard, Dela Quist, Joost de Valk, Gerry McGovern, Bryan Eisenberg en Jeff Molander.

In 2012 organiseerde Fusion Marketing Experience een social media workshop met voormalig GM Social Media Manager Christopher Barger, een 2-daagse social media training met Olivier Blanchard, auteur van ‘Social Media ROI’ en een conferentie met ondermeer Bryan Eisenberg, Kristin Zhivago, Jim Lenskold, Lee Odden en Jamie Notter.

https://www.fusionmarketingexperience.com https://www.twitter.com/fusionmex

Deel: ' Herwin het vertrouwen van de consument met Brian Solis '