PERSBERICHT KPN

Datum: 24 juni 1999

Het Net wordt Internet Service Provider
Voortaan onbeperkt internetten via Het Net

Vanaf 25 juni is het mogelijk om via Het Net ook het wereldwijde Internet op te gaan. Vanaf deze datum zal Het Net opereren als een volwaardige Internet Service Provider (ISP). Tot nu toe was Het Net een nationaal intranet.
De abonnementsprijs bedraagt f. 99,= per jaar. Tot 1 januari 2000 geldt een introductie-aanbod: f. 79,= voor één jaar. Het Net als ISP biedt naast onbeperkte internettoegang, een eigen e-mail adres (pop3 toegang) de mogelijkheid een eigen homepage en persoonlijke startpagina's te maken, ruim 100 eigen nieuwsgroepen en diensten als netbellen en netfaxen.

Met ruim 2.500 sites en ongeveer 3 miljoen pagina's is Het Net een grote bron van informatie. Zoekstructuren op basis van interessegebieden, branches en regio's maken het zoeken op Het Net eenvoudig. Met de introductie van Het Net in 1997 beoogde KPN een breed publiek vertrouwd te maken met Internet technologie. Sinds het begin hebben ruim 500.000 mensen gebruik gemaakt van Het Net. Zoals verwacht hebben veel klanten na op Het Net ervaring opgedaan te hebben de overstap naar het wereldwijde internet gemaakt. Op dit moment kent Het Net 200.000 reguliere gebruikers en zijn er 100.000 e-mail adressen in gebruik. Vooralsnog zal de marktbenadering zich richten op de huidige abonnees en bezoekers van Het Net.

Om synergievoordelen te behalen heeft KPN het voornemen om de retail-activiteiten van Het Net onder te brengen bij de holding waar ook al de retail-activiteiten van Planet Internet onder vallen. Deze holding is een 100% dochter van KPN.

Aanmelden voor Het Net kan ook on-line. Dit kan via de home page van Het Net (www.hetnet.nl). Deze is vanaf 25 juni bereikbaar.

NB: De huidige, bijna 100.000, e-mailabonnees van Het Net krijgen de gelegenheid om voor slechts f. 60,= een jaarabonnement bij Het Net af te sluiten.

Deel: ' Het Net wordt Internet Service Provider '