“Het roer om bij Thermen Holiday’’

Aanpak groot deel wellness organisaties werkt niet anno 2012.

SCHIEDAM, 20120608 -- Thermen Holiday vaart sinds 1 juni een andere koers. Commercieel Directeur en oprichter Sherita Narain keerde na twee jaar terug bij haar eigen bedrijf. Ze startte met een frisse wind en koos voor een nieuwe aanpak. De consument is de afgelopen jaren veranderd. De gasten die Thermen Holiday in 2006 ontving zijn niet meer dezelfde gasten die vandaag de dag hun toevlucht zoeken in één van de grootste wellness centra van Nederland.

Al voor € 16 naar de sauna
Thermen Holiday heeft besloten om met een dagdeel tarief te werken. Gasten kunnen Thermen Holiday al voor € 16 een heel dagdeel (10:00 uur tot 17:00 uur) of avonddeel (17:00 – sluitingstijd) genieten van alle saunafaciliteiten. Voor de gasten die een volledige dag willen genieten zijn er nog steeds reguliere sauna tarieven en arrangementen.

Iedereen ontspannen
In dit tijdsgewricht zijn mensen nog steeds heel hard op zoek naar een stukje ontspanning. Het leven verwacht zoveel van ons, we hebben het gevoel altijd te moeten presteren. Het bezoek aan een wellness resort is de laatste jaren voor veel mensen geen luxe goed meer, maar pure noodzaak geworden. Simpelweg even bij tanken, even tijd voor jezelf inplannen. Een klein moment van bezinning.  Het doel van Thermen Holiday is altijd geweest om dit soort momenten voor iedereen mogelijk te maken.

Tijdsgeest
``Toen we in 2003 de deuren openden van Thermen Holiday, reikten de bomen hoog de hemel in. We vielen op in de wellnessmarkt. We zwommen tegen de stroom in. We waren anders. Thermen Holiday was bijvoorbeeld de eerste sauna die een hammam introduceerde. Maar we waren ook de eerste met badkledingdagen. Vele sauna´s die hierna open gingen, gebruikten ons als inspiratie of voorbeeld. We waren trendsetters. Op een gegeven moment hebben we die positie een beetje uit onze vingers laten glippen. Uiteraard merkte ik dat ook. Twee jaar geleden besloot ik dan ook dat het tijd was om mijn batterij zelf op te laden. Ik ben een jaar gaan reizen. Nieuwe culturen bezoeken, letterlijk geuren en kleuren tot me te nemen. Heerlijk eten en op bijzondere plekken overnachten. Het was voor mij duidelijk dat we weer eens wakker geschud moesten worden. Ik maakte mijn rentree bij Thermen Holiday, maar nu wel met een heel duidelijke missie: we moeten onze gasten weer centraal stellen en luisteren naar hun behoeften. Een open deur zullen velen denken, maar in de afgelopen tijd waren we dit toch wel uit het oog verloren ‘’, aldus Sherita Narain.

De valkuil van kortingen en acties
‘’Voor veel ondernemers is toegeven dat de huidige aanpak niet werkt erg moeilijk. Veel mensen zijn bang om wat anderen zullen zeggen of doen wanneer ze  hun kop boven het maaiveld uitsteken en durven niet te veranderen. Daarnaast speelt ego altijd mee. Je moet durven veranderen om succesvol te zijn.  Ook wij zijn - net als veel bedrijven - de afgelopen jaren gevallen in de valkuil van aanbiedingen, kortingen en acties. Op een bepaald moment moet je toch de roze bril afzetten en beseffen dat heel veel gasten niet meer voor het reguliere tarief naar binnen stappen. Strooien met korting is geen oplossing. Waarom veranderen we dan gewoon ons beleid niet en luisteren we eens echt naar onze gasten? ‘’

Deel: ' “Het roer om bij Thermen Holiday’’ '