Hewlett-Packard persbericht

HP OMNIBOOK 900 NOTEBOOK PC BIEDT PERFECTE COMBINATIE DRAAGBAARHEID EN PRESTATIE

Amstelveen, 19 januari 1999 - Hewlett-Packard introduceert de HP OmniBook 900 serie, een nieuwe reeks krachtige en uiterst draagbare notebook PC's. De HP OmniBook 900 PC's hebben een compact formaat (30 cm bij 22,5 cm) en zijn slechts 3,2 cm dun. Deze nieuwe serie is een opvolger van de HP OmniBook 800. De complete lijn beschikt over dezelfde accessoires en docking-stations en zijn daarmee eenvoudig uit te wisselen binnen een netwerk.

De HP OmniBook 900 notebook PC zal op de Nederlandse markt te verkrijgen zijn voor een bedrag vanaf fl. 6200,- exclusief btw.

Als desktop
Dankzij de uitgebreide capaciteiten van de HP OmniBook 900 notebook PC heeft de professional naast de notebook PC geen andere (desktop)computer nodig. Zo beschikt de HP OmniBook 900 notebook PC niet alleen over een Intel Pentium II-processor, een grote harde schijf, maar ook over een volwassen keyboard, een touch pad én een pointing stick en alle benodigde poorten. De notebook beschikt daarnaast over een 12,1 inch beeldscherm en een AGP graphics controller. Ook biedt de PC de mogelijkheid voor weergave via twee beeldschermen. Daardoor is het mogelijk op het LCD-scherm andere informatie weer te geven - bijvoorbeeld notities van de spreker - dan op het scherm dat de toehoorder te zien krijgt.

Onderweg
Om gewicht te sparen zijn de extra modules van de notebook PC behuisd in een externe 'bay' die door de notebook PC aangedreven wordt. Dit biedt de mogelijkheid voor aansluiting van een floppy-, CD-ROM-, DVD-, en LS-120 drive en een tweede harde schijf. Deze accessoires zijn dezelfde als die van de HP OmniBook 4100.

Lage TCO
Voor kostenefficiënt beheer van de HP OmniBook 900 notebook PC's in een netwerk, is er de HP TopTools beheersoftware. Dat beheer wordt verder vereenvoudigd doordat de HP OmniBook 900 zijn accessoires en docking-stations deelt met de HP OmniBook 4100. Dit alles maakt de complete HP OmniBook notebook PC-lijn de ideale oplossing voor de mobiele professional en de IT-afdeling.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Deel: ' Hewlett-Packard introduceert HP Omnibook 900 Notebook PC '