Hewlett-Packard persbericht

HEWLETT-PACKARD MAAKT INTERNET-PRINTEN MOGELIJK, VOOR MILJOENEN GEÏNSTALLEERDE HP PRINTERS

Amstelveen, 15 februari 1999 - De nieuwe HP JetDirect 400N interne printserver is de eerste MIO-printerserver die het Internet Printing Protocol (IPP) ondersteunt. Dit protocol maakt het mogelijk printopdrachten te verzenden naar printers verbonden met Internet.

Bestaande MIO-printers, zoals de HP LaserJet 4 en de HP LaserJet 5, krijgen met de printserver extra functionaliteit. De printserver wordt standaard geleverd met HP Web JetAdmin waardoor het mogelijk is printers op afstand te beheren. De printerserver beschikt over een 'flash' geheugen van 2MB en bij het ontwerpen van de 'firmware' van de printserver is al geanticipeerd op toekomstige uitbreidingen waardoor de gebruiker minder hoge investeringskosten heeft.

Afdrukken via Internet is een nieuwe manier om documenten te versturen waardoor gebruikers documenten niet alleen binnen hun eigen netwerk kunnen afdrukken maar op iedere printer die verbonden is met Internet.

De HP JetDirect 400N printserver familie is ontwikkeld voor gebruik met Ethernet, Fast Ethernet en Token Ring netwerken. Het biedt multiprotocol en multi NOS-support. Automatisch schakelen tussen 10Base-T en 100Base-T en tussen full- en -half-duplex datatransmissie, vergroot de prestatie in elke Ethernet omgeving.

Installatie en management
Nieuwe printers in het netwerk worden automatisch herkend en geïnstalleerd met behulp van HP's Network Printer Installer voor Microsoft Windows NT dat op de server is geïnstalleerd. De systeembeheerder kan de printers automatisch of met behulp van een 'wizzard' selecteren. Het enige dat de gebruiker hoeft te doen, is de printer aan te sluiten aan het netwerk. De Network Printer Installer doet de rest.

HP Web JetAdmin is toonaangevend op het gebied van op Internet gebaseerde beheersoftware van randapparatuur. Het beheerprogramma biedt onder andere universele printersupport, beheer van printers op afstand, de mogelijkheid om preventief problemen te ondervangen en integratie met enterprise beheerplatformen zoals HP OpenView.

Installatie van de HP JetDirect 400N printserver is zeer eenvoudig. De bijgeleverde installatiesoftware vormt een aanvulling op de installatie-programma-onderdelen die, samen met de beheersoftware HP Web JetAdmin, gratis van de Internet-site
(www.hp.com/go/networkprinting) is te downloaden

De HP JetDirect 400N print server is vanaf 1 maart verkrijgbaar.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Windows NT is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.

Deel: ' Hewlett-Packard maakt Internet-printen mogelijk '