99059

HEWLETT PACKARD VERSTERKT RELATIE MET FORMULE-1 TEAMS JORDAN, STEWART EN BENETTON

Amstelveen, 12 maart 1999 - Het Formule-1 seizoen, dat op 7 maart in het Australische Melbourne startte, kende voor het team van Jordan wel een zeer goed begin. Hewlett-Packard zal het team namelijk ook dit seizoen sponsoren. Daarnaast zorgde de verrassende tweede plaats van het nieuwste teamlid Heinz Harald Frentzen voor de nodige vreugde. Ook de teams Benetton en Stewart - die op het circuit van Melbourne respectieve-lijk een derde en vijfde plaats behaalden - kunnen het komende seizoen rekenen op de IT-technologie van HP.

HP voorziet alle teams met HP-computersystemen voor het ontwerpen van de auto en motor, persoonlijke computers en andere materialen voor de bedrijfsinfrastructuur. Daarnaast biedt HP telemetriesystemen voor metingen en omzetting van de auto- en motordata.

HP en Jordan
HP biedt het team van Jordan IT-apparatuur en een breed scala aan bedrijfsvoor-zieningen - variërend van kantoor PC's, CAD-systemen tot testapparatuur voor de windtunnel. Daarbij is HP's mission-critical service van groot belang Tijdens het seizoen worden Jordan's IT-systemenen elke twee weken verplaatst, waarna ze wel foutloos moeten blijven werken. Mede door de service van HP blijft Jordan nu koploper in de 'technologische race' bij de Formule 1- teams.

HP en Stewart
Voor het derde achtereenvolgende jaar is HP één van de belangrijkste sponsors van het team van Stewart. Stewart's infrastructuur is gebaseerd op de HP 9000 Enterprise Server die draait in een HP-UX-omgeving. Auto - en motorontwerpers gebruiken HP-UX-werkstations voor drie-dimensionaal ontwerpen en computergestuurde fabricage. Daarnaast neemt Stewart deel aan een speciaal project van het HP Laboratorium om een systeem te ontwikkelen voor het meten van de prestaties van de auto en zijn onderdelen.

HP en Benetton
Het derde team dat HP sponsort is Benetton. Dankzij HP's technische computer-programma's weet Benetton de kwaliteit van de raceauto continu te verbeteren. Dit is mogelijk door de verfijnde infrastructuur die de complexe processen ondersteunen die komen kijken bij het ontwerpen. Hierdoor krijgen technici op tijd toegang tot zeer belangrijke data.

HP's betrokkenheid bij wereldwijde sportevenementen begon bij de Olympische Spelen van 1972. Hier voorzag HP controleurs van apparatuur voor dopingcontrole. In het midden van 1980 vergrootte HP zijn rol in de sport door het EK-zwemmen, de Tour de France en de Amerikaanse zeilkampioenschappen te sponsoren. In 1998 was HP de officiële IT-leverancier tijdens het wereldkampioenschap voetballen.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

Deel: ' Hewlett Packard versterkt relatie met formule-1 teams '