Universiteit van Amsterdam

Persbericht 28 maart 2000

Het College van Bestuur heeft de heer A.G. Hieselaar per 1 september 2000 benoemd tot directeur van de Groep Institutionele Ontwikkeling van de Universiteit van Amsterdam. Hieselaar volgt op die datum prof. dr. Wim Driehuis op, die volgens eerder gemaakte afspraken op die datum terugtreedt. Loek Hieselaar, geboren in 1941, heeft ruime ervaring in de communicatiewereld. Hij is momenteel directeur van de stichting Amsterdam Promotion, een functie die hij sinds 1995 bekleedt. Voordien werkte Hieselaar onder andere als zelfstandig communicatie-adviseur, als hoofd in- en externe betrekkingen bij VNU en als communicatiemanager bij Koninklijke Bijenkorf Beheer. Zijn loopbaan begon hij in de journalistiek. Gedurende twaalf jaar was hij in verschillende functies werkzaam bij het dagblad de Tijd. Hieselaar is mede-auteur van twee handboeken over communicatie, en is onder andere bestuurslid van de stichting World Press Photo en lid van de Raad van Advies van de Volksuniversiteit Amsterdam.

Wim Driehuis blijft in deeltijd hoogleraar marktbeleid en marktonderzoek aan de Faculteit der Economische Wetenschappen en Econometrie.

Zoekwoorden:

Deel: ' Hieselaar directeur Groep Institutionele Ontwikkeling UvA '