Hoefnet

Hippische strijd in Beekbergen

Van deelnemers aan wedstrijden voor aangespannen rijden is bekend dat zij strijden op het scherpst van de snede. Vandaar dat de verwachtingen voor de wedstrijd op vrijdag 16 juli tot en met zondag 18 juli a.s. in Beekbergen, op de terreinen van het Paardensportcentrum Riant, hooggespannen zijn.

Tijdens de nationale menwedstrijd in Beekbergen voor enkel-, twee-en vierspannen paarden en pony's wordt er o.a. gestreden voor het Nederlands kampioenschap tweespan paarden. Tevens wordt er bekend gemaakt welke aanspanningen deel mogen nemen aan de Wereldkampioenschappen voor tweespannen paarden, die van 18 t/m 22 augustus a.s. gehouden worden in Hongarije.

Veel grote namen uit de aangespannen wereld zullen acte de présence geven, waaronder vierspanrijder IJsbrand Chardon (dit jaar voor de dertiende keer Nederlands kampioen in die discipline en Ridder in de Orde van Oranje Nassau) en voormalig wereldkampioene tweespan Mieke van Tergouw, die beiden geen nadere toelichting behoeven. Daarnaast zullen er vele prominente Nederlandse en buitenlandse rijders aan de start verschijnen.

Alle dagen vanaf 10.00 uur gaan de activiteiten plaatsvinden op Paardensportcentrum Riant, waar een gezellig strodorp is gebouwd om zich tussen de rubrieken door te verpozen. Vrijdag 16 juli vindt de dressuur plaats, zaterdag 17 juli de spectaculaire marathon (altijd goed voor duizenden bezoekers) en zondag 18 juli de afsluitende vaardigheidsproef, waarbij de uitslag door het al dan niet vallen van een balletje van een kegel nog danig kan veranderen. De zenuwen van de deelnemers worden dan voor het laatst op proef gesteld.

Locatie:
Paardensportcentrum Riant, Bruggelerweg 4 te Beekbergen

De entree is gratis

Informatie:
Paardensportcentrum Riant, Bruggelerweg 4, 7361 CX Beekbergen. Tel.: 055-5061230, fax 055-5063795.