Gemeente Den Helder

ingeleverde hoeveelheid KCA neemt af

betreft:
week: week 27

Bijna zeven weken toerde de chemocar in de periode maart/april weer door de gemeente Den Helder. Twee keer per jaar doet de chemocar deze ronde. Meestal wordt er in de eerste ronde zo'n 16.000 kilo opgehaald. Dit jaar leverden de Heldernaren in de eerste ronde slechts 10.540 kilo in. Waarom er minder klein chemisch afval (KCA) is ingeleverd kan (nog) niet worden verklaard. Het zou kunnen betekenen dat we in Den Helder een milieubewuster koopgedrag vertonen. En dus vaker kiezen voor milieuvriendelijke producten. Dan zouden we de goede kant op gaan!

Ook is het mogelijk dat we wat slordiger worden in het afvalscheidingsgedrag. Dat zou reuze jammer zijn! KCA kan tenslotte gratis worden ingeleverd bij bijvoorbeeld de chemocar die twee maal per jaar bij u langskomt.

Pas aan het einde van dit jaar wordt bekend hoeveel KCA er uiteindelijk is ingeleverd. Dan ook kan pas een definitieve vergelijking met de cijfers van de jaren daarvoor plaatsvinden.

informatie over KCA

Het ministerie van VROM geeft een folder uit met de titel ' klein chemisch afval in het huishouden, hoe herken je dat/ waar laat je het?'. Deze folder is verkrijgbaar bij het Centraal Informatiepunt in de hal van het stadhuis, bij de afdeling Klantenservice van de Milieudienst (stadhuis) en bij het SIP in Julianadorp (Boterzwin 34-35).

Heeft u specifieke vragen over KCA, neemt u dan contact op met de afdeling Klantenservice van de Milieudienst, telefoonnummer 671601 (geopend op werkdagen van 08.00 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 16.30 uur).

laaste verandering: juli 08, 1999

Zoekwoorden: