Wereld Natuur Fonds Nederland

Hoge Onderscheiding voor Ed Nijpels

24 juni 1999 - Drs. E.H.T.M. (Ed) Nijpels is bevorderd tot Commandeur in de Orde van Oranje-Nassau. Hij kreeg deze hoge onderscheiding voor zijn inspirerende bijdrage aan natuurbescherming en -ontwikkeling tijdens zijn voorzitterschap van het Wereld Natuur Fonds (WNF). Vandaag nam hij, na negen jaar, afscheid.

Tijdens een afscheidsgelegenheid in het Landgoed Oostbroek in De Bilt, kreeg Ed Nijpels de onderscheiding omgehangen, uit handen van mr. dr. M. Oosting, Nationale Ombudsman en tevens vice-voorzitter van het WNF.

Met plezier heb ik mij de afgelopen jaren voor het WNF ingezet, verklaarde Ed Nijpels, vooral de nieuwe manier van campagne voeren is denk ik succesvol. In de afgelopen negen jaar ging het WNF zich minder via grote televisieshows profileren en werden er meer milieuvriendelijke voorbeeldprojecten gestart, in samenwerking met andere organisaties.

Zo is onlangs het FSC-keurmerk op de markt gebracht - een merk voor milieubewust geproduceerd hout -, zijn er verschillende energiezuinige woningen in Nederland gebouwd en is het mogelijk om bij energiecentrales voor groene energie te kiezen.

Ed Nijpels neemt afscheid omdat de maximale statutaire termijn is bereikt. Hij zal per 1 juli worden opgevolgd door dr. G.J. (Hans) Wijers.

Deel: ' Hoge Onderscheiding voor Ed Nijpels '