@HOME NEDERLAND HEEFT MANAGEMENTTEAM ROND

Amsterdam, 10 februari 1999 – Breedband Internet-aanbieder @Home Nederland heeft haar managementteam rond met de benoemingen van zes Directors: voor Operations, Finance, Sales & Marketing, Human Resources, Programming & Content en Business Development. @Home Nederland is een joint venture van het Amerikaanse @Home Network, processorfabrikant Intel en de Nederlandse kabelbedrijven Palet Kabelcom en CasTel.

Met ingang van 1 februari 1999 is Toni Scherpenhuysen (51) benoemd tot Director of Business Development. Scherpenhuysen is afkomstig van energiebedrijf EDON, waar hij verantwoordelijk was voor Corporate Strategy & Business Development. Hij beschikt over een jarenlange ervaring in de kabelindustrie en stond onder meer aan de wieg van CasTel, het kabelbedrijf van EDON.

Eveneens per 1 februari treedt Siebe van Elsloo RA (44) in dienst als Director of Finance. Van Elsloo werkte sinds 1977 bij de Nederlandse Spoorwegen, waar hij diverse functies vervulde. Zo was hij Project Manager Privatisering, hoofd van de afdeling Corporate Planning & Control en Director Production & Maintenance bij NS Cargo. In die functie maakte hij deel uit van het managementteam van de Nederlandse Spoorwegen.

Nils Kijkuit (33) is met ingang van 1 februari benoemd tot Director of Sales & Marketing. Kijkuit is afkomstig van World Access/Planet Internet, waar hij de functie vervulde van Director Consumer Market. Daarvóór werkte hij bij onder meer Compaq en Quarterdeck.

Toni Pijpers (42) treedt met ingang van 1 april in dienst als Director of Human Resources. Zij is thans European Human Resources Director bij Logica Plc. Daarvóór was ze werkzaam bij onder meer Nike Europe, Coopers & Lybrand en Fortis (VSB).

Ruud van den Berg (46) is per 1 april benoemd tot Director of Operations. Hij is thans hoofd IT bij Mees Pierson in Londen. Van den Berg werkte daarvóór onder meer als Managing Director of Automation bij Amsterdam Exchanges en de European Options Exchange.

Rik Rensen (42) wordt per 1 juni Director of Programming & Content. Rensen werkte de afgelopen tien jaren als hoofdredacteur van het RTL-Nieuws. Daarvóór was hij werkzaam bij NRC Handelsblad, onder meer als correspondent in Rome en als onderzoeksjournalist.

Jamie Howard (42), CEO van @Home Nederland, is zeer enthousiast over de kwaliteiten van zijn managementteam. "We zijn erin geslaagd om op relatief korte termijn een team samen te stellen, waarin alle expertise zit die we nodig hebben, als nieuw en innovatief Internet-bedrijf dat de Nederlandse markt actief wil benaderen. Wij gaan enthousiast aan de slag om Nederland medio dit jaar te laten kennismaken met breedband Internet."

@Home Nederland betrekt binnenkort een nieuw gebouw aan de Gyroscoopweg in Amsterdam. Het bedrijf gaat via de kabel Nederlandse breedband Internet-diensten aanbieden aan bedrijven en particulieren, waaronder toegang tot het Internet, video on demand, muziek van cd-kwaliteit, games en software. In de Verenigde Staten is @Home Network momenteel de snelst groeiende breedband Internet-aanbieder met meer dan 300.000 abonnees en een dekking van ruim 58 miljoen huishoudens. @Home Network werkt in Amerika samen met onder andere CNN Interactive, USA Today, ABC Sport en The New York Times.

@Home Nederland voert gesprekken met uitgevers, omroepbedrijven en producenten van multimediatoepassingen om tot vergelijkbare samenwerkingsverbanden te komen.

Verder biedt @Home Nederland haar technische infrastructuur en multimedia-inhoud als turn-key oplossing aan Nederlandse kabelbedrijven aan.

@Home Nederland

@Home Nederland ( www.nl.home.net) is een joint venture van @Home Network (www.home.net), Intel (www.intel.com), Palet Kabelcom (www.paletkabel.com) en CasTel (www.castel.nl). Het bedrijf richt zich op het aanbieden van breedband Internet-diensten, waaronder Internet-toegang, video on demand, muziek van cd-kwaliteit en on line computerspellen, aan Nederlandse bedrijven en particulieren.

Deel: ' @Home Nederland heeft managementteam rond '