@Home Network en Excite ronden fusie af

Bedrijven gaan door onder de naam Excite@Home

Amsterdam, 2 juni 1999 - De Amerikaanse internetbedrijven @Home Network en Excite hebben hun in januari 1999 aangekondigde fusie afgerond. Het gefuseerde bedrijf gaat door onder de naam Excite@Home.

@Home Network was in 1998 samen met Intel en de Nederlandse kabelbedrijven CasTel en Palet Kabelcom initiatiefnemer van @Home Benelux.

@Home Benelux is op 18 mei 1999 gestart met het bieden van internet via de kabel in diverse plaatsen in het verspreidingsgebied van CasTel en Palet Kabelcom.

Jamie Howard, CEO van @Home Benelux, is enthousiast over de afronding van de fusie tussen @Home Network en Excite. "Deze fusie is de opmaat voor een nieuw internettijdperk waarin de manier waarop consumenten met informatie en entertainment omgaan, ingrijpend zal wijzigen. Door het bieden van de beste content en optimale navigatiemogelijkheden, gecombineerd met een robuust platform en een breed bereik, zal Excite@Home consumenten tal van nieuwe en geavanceerde diensten kunnen bieden met een groot aantal keuzemogelijkheden. Ook de abonnees in Nederland zullen maximaal kunnen profiteren van de kennis en ervaring die in Excite@Home is samengebracht. Met Excite@Home gaan we vorm geven aan onze visie 'All Band, All Device, All the time'. Daarbij krijgen consumenten toegang tot informatie en entertainment via elk willekeurig apparaat, variërend van personal computer en televisie tot elk ander communicatieapparaat."

Excite@Home kan onder meer beschikken over de grootste consumentendatabase, die een combinatie is van de 28 miljoen geregistreerde Excite-gebruikers en @Homes' service footprint van meer dan 65 miljoen huishoudens wereldwijd.

De naamswijziging van @Home Network heeft geen consequenties voor de naam van @Home Benelux. "@Home Benelux BV is een zelfstandig bedrijf, waarvan Excite@Home één van de aandeelhouders is. Daarom zijn er vooralsnog geen plannen om de naamswijziging ook in Nederland door te voeren. Op dit moment gaat onze aandacht uit naar de introductie van breedband-internet in Nederland. Daar past de naam @Home nog steeds prima bij", zegt Nils Kijkuit, Marketing & Sales Director bij @Home Benelux.

@Home Benelux De @Home-ervaring levert internet zoals internet bedoeld is. Abonnees van @Home ervaren snelle, betrouwbare, efficiënte, 'always on' diensten tegen een vaste prijs per maand, zonder telefoonkosten. Met een verrassend aanbod van interessante content zoals nieuws, sport, economie, games en nog veel meer. Content die is ontwikkeld door @Home's eigen redactieteam of samen met toonaangevende content-leveranciers. Al deze diensten zijn toegankelijk via een unieke breedbandportal die exclusief beschikbaar is voor @Home-abonnees. De @Home-internetdienst biedt ook extra faciliteiten, zoals drie mailboxen en drie keer 5 MB Webspace, voor een eigen homepage.

@Home Benelux biedt breedband-internet aan consumenten die maximaal gebruik willen maken van de mogelijkheden die het internet biedt. Ze doet dat samen met content providers die internetgebruikers op een volledig nieuwe manier willen bereiken. En met kabelexploitanten die hun abonnees nieuwe diensten kunnen bieden tegen lage investeringen.

@Home Benelux is gevestigd in Amsterdam en distribueert zeer snelle en eenvoudig toegankelijke internetdiensten, gebruikmakend van haar eigen infrastructuur en de glasvezel- en coax-infrastructuur van kabelexploitanten. Door het gebruik van deze infrastructuren en het unieke netwerkmanagement van @Home ervaren abonnees aanzienlijk meer snelheid dan bij de conventionele internetdiensten. Doordat de verbinding met @Home 'always on' is, wordt een unieke multimedia-applicatie aangeboden, die alle bestaande web-ervaringen overstijgt.

In @Home Benelux BV participeren Excite@Home uit de Verenigde Staten, Intel Corporation, EDON N.V. en Palet Kabelcom B.V. @Home Benelux BV heeft op dit moment distributieovereenkomsten met CasTel en Palet Kabelcom (en binnenkort met NV Nutsbedrijven Maastricht), en bereikt daarmee ruim 1,4 miljoen huishoudens in Nederland. Bij @Home Benelux BV in Amsterdam werken circa 80 mensen.

© Copyright @Home Benelux BV. Alle rechten voorbehouden @Home, @Home Network, @Work, @Home Nederland en @Home Benelux zijn geregistreerde handelsmerken van At Home Corporation.

Deel: ' @Home Network en Excite ronden fusie af '