Homo-organisatie doet gooi naar wereldrecord ballonnen blazen

Homo’s blazen Neude op

UTRECHT, 20120621 -- Op zaterdag 23 juni zal de Utrechtse homojongerenorganisatie PANN een poging doen om het Guinness World Record ballonnen blazen te vestigen. Het doel is om met behulp van het winkelend publiek binnen een minuut zoveel mogelijk ballonnen op te blazen. De poging vindt plaats op de Neude in Utrecht en het startschot wordt om 16 uur gegeven.

PANN organiseert de recordpoging om op een ludieke manier zichtbaarheid te creëren voor roze Utrecht. Door het winkelend publiek actief te betrekken wordt er een roze evenement gecreëerd wat voor iedereen leuk en toegankelijk is. De recordpoging is daarmee een mooie opstap voor de Roze Zaterdag, die PANN en de Gemeente Utrecht volgend jaar op 29 juni organiseren.

MidZomerGracht-festival

De wereldrecordpoging ballonnen blazen is onderdeel van het Utrechtse MidZomerGracht-festival, dat nog tot 1 juli plaatsvindt. Gedurende deze week worden er allerlei activiteiten georganiseerd op het gebied van cultuur, sport, debat en ontmoeting, waarin het homoseksuele element nadrukkelijk maar niet opdringerig aanwezig is.

Voor PANN is dit het tweede wereldrecord wat de organisatie op haar naam poogt te zetten. Vorig jaar hapten 1.300 personen een record koekhappen binnen. Voor het blazen van ballonnen is overigens nog nooit eerder een record gevestigd.

Over Stichting PANN

Stichting PANN slaat al ruim veertig jaar een brug tussen homojongeren en de maatschappij, onder andere door het maandelijks organiseren van laagdrempelige homofeesten in Utrecht en de rest van Nederland. De opbrengsten van de stichting worden in een fonds gestort waarmee PANN activiteiten steunt die de homo-emancipatie in Nederland bevorderen.

Deel: ' Homo-organisatie doet gooi naar wereldrecord ballonnen blazen '