DRUNEN, 20131020 -- Op 2 en 3 november vindt voor de 16e keer het Dutch Pinball Open plaats: het Nederlands Kampioenschap flipperen. Meer dan 150 spelers uit 10 landen zullen in Cultureel Centrum De Voorste Venne in Drunen strijden om de titel Nederlands Kampioen. Maar ook de recreatieve speler komt aan bod: meer dan 80 kasten zijn daarvoor beschikbaar. De prijsuitreiking zal worden gedaan door Miss Nederland: de Drunense Jacqueline Steenbeek. Zij werd onlangs 12e op de Miss World verkiezing.

[Miss Nederland Jacqueline Steenbeek (foto vrij van rechten in combinatie met bericht flipperkampioenschap Drunen)]
Miss Nederland Jacqueline Steenbeek (foto vrij van rechten in combinatie met dit bericht)

Tijdens het DPO zijn meerdere generaties kasten aanwezig; van de jaren ’60 tot de nieuwste modellen van afgelopen jaar. Flipperen komt weer helemaal terug! Naast de hoofdwedstrijd is er een dames-, team-, jeugd- en een ‘Classics’-toernooi.

Het evenement wordt georganiseerd door de Nederlandse Flipper Vereniging, met 1100 leden de grootste flippervereniging ter wereld. Tijdens het DPO zullen zowel de voormalig wereldkampioen en de ex-Europees kampioen, beiden van Nederlandse afkomst, zich mengen in de strijd.

Op http://dpo.nfvpinball.nl staat alle praktische informatie (lokatie, tijden, entreeprijzen, tickets voorverkoop). En is het al een tijd geleden dat u voor het laatst achter een flipperkast heeft gestaan? Kom dan herinneringen ophalen in Drunen!

[Flipperkampioenschap in Drunen]
(foto vrij van rechten in combinatie met dit bericht)

Deel: ' Honderd flipperkasten en Miss Nederland op Dutch Pinball Open toernooi in Drunen '