15 maart 1999

Eerste regiovestiging I&I Systeemwacht open op 18 maart

Hoofddorp krijgt eigen automatiseringswegenwacht

Hoofddorp krijgt met I&I Systeemwacht als eerste plaats in Nederland een eigen, lokale helpdesk voor het midden- en kleinbedrijf (mkb) dat kampt met automatiseringsproblemen. De vestiging wordt op 18 maart geopend door Commissaris van de Koningin in Noord-Holland Jos van Kemenade. Binnenkort volgen ook vestigingen in Eindhoven, Delft, Groningen en Enschede. Bij I&I Systeemwacht werken onder andere door I&I goed opgeleide studenten, die op flexibele tijden inzetbaar zijn en dus ook buiten reguliere werktijden in met name de zorgsector en bij het mkb aan de slag kunnen. Zij starten met het uitvoeren van millenniumscans.

Commissaris van de Koningin in Noord-Holland Van Kemenade ondersteunt het initiatief van I&I Systeemwacht van harte. Tijdens een bijeenkomst van de Kamers van Koophandel in Noord-Holland eind vorig jaar zei hij zelfs dat het Goudse initiatief navolging in Noord-Holland verdiende, doelend op de activiteiten van I&I dat toen nog in Gouda gesitueerd was. Inmiddels zit het hoofdkantoor in Rotterdam. Van Kemenade opent de Hoofddorpse vestiging aan de Planetenweg 17 op donderdag 18 maart om 11.00 uur.

Local for local
De formule van I&I Systeemwacht rust op drie peilers. De naam Systeemwacht zegt het al: zijn er problemen in de regio Hoofddorp, dan zijn de automatiseerders - net als de wegenwacht - snel ter plaatse om een oplossing te bieden. Verder krijgt het bedrijf binnenkort een helpdesk. Ondernemers kunnen dan rechtstreeks contact opnemen met I&I Systeemwacht en krijgen telefonisch hulp bij automatiseringsproblemen. Ook houdt I&I Systeemwacht in de nabije toekomst spreekuur voor ondernemers. Binnenlopen bij het lokale kantoor in Hoofddorp kan dan ook, bijvoorbeeld om gratis advies te krijgen bij problemen of bij de aankoop van hardware en software.

Millenniumscans
De systeemwachters richten zich de komende tijd voornamelijk op het uitvoeren van millenniumscans. Zo hoopt I&I Systeemwacht het midden- en kleinbedrijf te behoeden voor problemen als het jaar 2000 aanbreekt. Bovendien biedt het bedrijf aansluitend ook systeembeheeroplossingen. I&I Systeemwacht werd in oktober vorig jaar geïntroduceerd. De onderneming komt voort uit het moederbedrijf I&I, Inzet en Instroom in de IT BV, dat vorig jaar honderd studenten een baan aanbood in het kader van het Studiepauzeproject. Deze derdejaars studenten zetten hun studie een jaar stop om bij I&I werkervaring op te doen en werken na een uitgebreid opleidingstraject inmiddels voor de grotere softwarehuizen in Nederland. Binnenkort start I&I met een nieuwe actie om opnieuw studenten te werven voor dit project.

Einde persbericht
Uiteraard bent u van harte uitgenodigd aanwezig te zijn bij de opening van I&I Systeemwacht aan de Planetenweg 17 in Hoofddorp, op donderdag 18 maart vanaf 10.15 uur. Voor meer informatie over I&I Systeemwacht en over de opening op 18 maart kunt u contact opnemen met I&I-directeur Wim Wijting, telefoon: (010) 289 00 00 of (06) 543 920 19.

Deel: ' Hoofddorp krijgt eigen automatiseringswegenwacht '