Universiteit Twente

98/23 12 maart 1999

Benoeming Prof.dr. W. van Rossum tot hoogleraar Commercieel Management en Marketing

Prof.dr. W. van Rossum is met ingang van 1 maart jongstleden benoemd tot hoogleraar Commercieel Management en Marketing bij de faculteit Technologie & Management. Deze leerstoel richt zich in het bijzonder op Innovatiemanagement. Van Rossum zal zich bezighouden met onderzoek naar en de ontwikkeling van managementinstrumenten op het gebied van veranderingsprocessen binnen en tussen bedrijven, samenhangend met processen van technologische vernieuwing.

Na een studie Sociologie aan de Universiteit van Utrecht is Wouter van Rossum (52) gepromoveerd aan de Universiteit van Amsterdam op het proefschrift "Wetenschappelijke ontwikkeling als een sociologisch probleem", met bijzondere aandacht voor de ontwikkeling van de Nederlandse bedrijfseconomie.

Vervolgens werkte hij onder andere bij de Universiteit van Amsterdam, de Erasmus Universiteit en de Rijksuniversiteit Groningen.

Voordat hij bij de Universiteit Twente in dienst kwam was Van Rossum hoogleraar Sociale en Organisatie-aspecten van Wetenschap en Technologie bij de Rijkuniversiteit Groningen. Daarnaast was hij consultant bij de Rand Corporation in Santa Monica (Californië) en was hij in de periode 1996 - 1997 visiting scholar bij de Graduate School of Business van Stanford University (California).

Contactpersoon Voorlichting & Externe Betrekkingen: Wendy de Koning, telefoon (053) 489 4363, e-mail: W.deKoning@veb.utwente.nl