99112

Amstelveen, 6 mei 1999 - Hewlett-Packard gaat op zeer korte termijn 24 uur per dag, wereldwijde ondersteuning bieden aan gebruikers van HP Linux-applicaties, zoals
HP Firehunter en belangrijke Linux-releases van bedrijven zoals Red Hat Software, Caldera Systems, Pacific HiTech en SuSE Holding AG. HP biedt in de toekomst ook ondersteuning van platforms op basis van de IA-64 architectuur, nieuwe Linux-applicaties van HP en andere leveranciers, Apache Web Server en HP outsourcing diensten voor Linux-omgevingen.

Steeds meer bedrijfstakken, zoals communicatie en e-commerce, draaien hun business-applicaties op Linux. Daarom biedt HP - via HP's Electronic Support Center en HP Response Centers - complete ondersteuning van Linux voor zakelijke partners en gebruikers van HP. Deze support omvat onder meer:

* telefonische software-ondersteuning met antwoord binnen twee uur en direct antwoord bij kritische calls;

* elektronische software call met keuze uit verschillende antwoordtijden;
* software support op afstand;

* via HP's Electronic Support Center - 24 uur per dag, zeven dagen per week - elektronisch toegang tot een database met recente product- en supportinformatie;

* Linux-training voor systeembeheerders, bijvoorbeeld Linux Installation Configuration and Administration class, bij een HP Education Center of bij bedrijven op locatie.

Meer informatie over dit bericht is te vinden op

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

Deel: ' HP biedt complete 24-uurs Linux-ondersteuning '