THUIS MUZIEK-CD'S MAKEN MET HP'S NIEUWE CD-REWRITER

HP biedt consumentenmarkt meest complete, herschrijfbare CD-Rewriter

Amstelveen, 22 maart 1999 - Hewlett-Packard brengt de CD-Writer Plus
8210i en de 7510e CD-Rewriters op de markt. Beide zijn ondermeer geschikt voor het opnemen van muziek voor eigen gebruik. Met deze nieuwe CD-Rewriters biedt HP de meest complete lijn herschrijfbare, multifunctionele CD-writers voor de consumentenmarkt.

De HP CD-Writers Plus 8210i en 7510e worden geleverd met Sonic Foundry's ACID Music CD Creator software, waarmee gebruikers losse fragmenten opgenomen muziek kunnen samenvoegen tot persoonlijke, muzikale composities. Deze software synchroniseert automatisch het tempo, de toonhoogte en het volume van de verschillende fragmenten tot één professioneel gemixte opname. Composities kunnen als .WAV- of .ASF- (NetShow) bestand worden opgeslagen, waarna ze op CD vastgelegd of op Internet gepubliceerd kunnen worden.

"HP constateert een groeiende vraag naar CD-technologie voor thuisgebruik.", volgens Tim Schelling, Product Marketing Manager. "Consumenten gebruiken deze technologie meer en meer voor allerlei doeleinden, zoals het bewaren van foto's in elektronische fotoalbums, het opslaan van belangrijke documenten, het vrijmaken van ruimte op de harde schijf en het maken van muziek-CD's voor eigen gebruik."

Met 800 miljoen audio- en CD-ROM-gebruikers is de CD de meest gebruikte mediavorm van dit moment. Met CD-Rewriters kunnen gebruikers informatie op een CD (over)schrijven, opslaan, beheren en uitwisselen zoals ze dat ook op een diskette zouden doen. CD's kunnen echter 650 MB data bevatten, dit is ruim 400 keer meer dan een standaard HD diskette.

Het snelste model, de nieuwe HP CD-Writer Plus 8210i, is een interne, herschrijfbare IDE-drive met een leessnelheid van 24X en een schrijfsnelheid van 4X. Bij dit model wordt standaard een CD-labeler kit meegeleverd. Gebruikers kunnen hiermee hun zelf ontworpen CD-labels nu ook professioneel op de CD bevestigen. De nieuwe HP CD-Writer Plus 7510e is een externe, herschrijfbare IDE-drive met een leessnelheid van 6X en een schrijfsnelheid van 2X. HP introduceert tevens de CD-Writer Plus 7570i, een interne drive met een leessnelheid van 24X en een schrijfsnelheid van 2X. Alle modellen worden geleverd met HP Fast Format, waarmee gebruikers herschrijfbare CD's in vijf minuten kunnen formatteren.

Samen met de volgende meegeleverde software vormen de HP CD-Rewriters de meest complete oplossing van dit moment.

* HP Simple Trax backupt en indexeert bestanden op CD.
* HP Disaster Recovery herstelt snel en veilig bestanden en besturingssysteem na een crash (bij de modellen 8210i en 7510e).
* Neato CD Labeler maakt CD-labels en CD-hoesjes.
* Adaptec Direct CD zet bestanden direct vanuit Microsoft Windows Explorer of andere applicaties op CD.

* Adaptec's Easy CD Creator Standard Edition stelt standaard CD's samen die geschikt zijn voor bijna elke PC.

* Sonic Foundry's ACID Music CD Creator laat de gebruiker eigen composities creëren (bij de modellen 8210i en 7510e).

* HP Fast Format formatteert herschrijfbare CD's in 5 minuten.

De HP CD-Writer Plus 7510e, 7570i en 8210i zijn vanaf 1 mei leverbaar. Het model 8210i heeft een consumentenadviesprijs van fl. 849,- exclusief BTW en de modellen 7510e en 7570i respectievelijk fl. 849,- en 599,- exclusief BTW.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
Antoinette Bendijk
antoinette_bendijk@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

Microsoft en Windows zijn in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.

Deel: ' HP biedt complete herschrijfbare CD-Rewriter '