Hewlett-Packard persbericht

HP BREIDT DIGITAL SENDER-FAMILIE UIT

Papieren documenten versturen via e-mail met één druk op de knop

Amstelveen, 22 februari 2000 Hewlett-Packard introduceert op de CeBIT de HP Digital Sender 8100C. De nieuwe Digital Sender is een stand-alone apparaat dat aan een netwerk wordt gekoppeld. Gebruikers kunnen er heel eenvoudig papieren documenten (zwart-wit en kleur) mee delen, door de informatie via een LAN of WAN elektronisch te versturen naar e-mail- of internetfaxlocaties.

De HP Digital Sender 8100C is een uitbreiding op HPs Digital Sender-serie netwerkapparaten voor het verbeteren van de communicatie. Het gebruiksgemak van de HP Digital Sender 8100C komt tegemoet aan de eisen van de moderne, snelle kantooromgeving. Het apparaat levert een aanzienlijke tijd- en kostenbesparing op in vergelijking met conventionele berichtensystemen, zoals fax, koerier en post.

De HP Smart Compression-technologie van de nieuwe Digital Sender comprimeert grote kleuren- en zwartwitdocumenten, zodat ze snel kunnen worden verzonden binnen bijna alle internet e-mailinfrastructuren. De ontvanger krijgt het bericht in een standaard bestandformaat, PDF of TIFF, waardoor het eenvoudig is te openen. De gebruikte technologie biedt beheerders de zekerheid dat bestanden automatisch worden geoptimaliseerd voor het netwerk. Daarnaast garandeert het gebruikers dat gedetailleerde en vertrouwelijke documenten veilig in de e-mail-inbox van de ontvanger terechtkomen.

De HP Digital Sender 8100C:

optimaliseert kleuren- of zwartwitafbeeldingen voor afbeeldingen van fotokwaliteit;

verzendt tot 25 paginas per keer met de ingebouwde automatische documentlader;

slaat tot 200.000 unieke e-mailadressen op, die over 100 persoonlijke en meer dan 500 openbare distributielijsten kunnen worden verdeeld;

is eenvoudig te installeren met de simpele, plug-in installatie, die geschikt is voor JetSend

comprimeert bestanden automatisch met HP Smart Compression;

gebruikt Adobe Portable Document Format (PDF) of TIFF 6.0 voor universele toegankelijkheid van verstuurde bestanden.

De HP Digital Sender 8100C is vanaf maart 2000 beschikbaar. De verkoop-adviesprijs zal circa fl 3890,- (excl. BTW) bedragen. Meer informatie over de HP Digital Sender is te vinden op https://www.digitalsender.hp.com .

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent bestaat uit HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in 1999 circa 175 miljoen gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Deel: ' HP breidt Digital Sender-familie uit '