HP biedt NIEUWE krachtige SAN-Management HARD- en software

HP breidt leidende positie op het gebied van SAN uit

Amstelveen, 5 mei 1999 - Hewlett-Packard introduceert de nieuwe Storage Area Network (SAN) hardware en software producten die servers en opslagplatforms van verschillende leveranciers ondersteunen. Hiermee komt HP tegemoet aan de groeiende vraag naar open SAN-oplossingen.

De nieuwe producten zijn onderdeel van de nieuwe HP SureStore E oplossingen en vormen de basis voor de HP Equation intelligente opslagarchitectuur. De producten omvatten SAN managementsoftware en een Fibre Channel switch. Open SAN's geven gebruikers de mogelijkheid om kernproblemen van het bedrijf op te lossen, terwijl tegelijkertijd kosten voor gegevensopslag laag gehouden kunnen worden. Immers, doordat het om open oplossingen gaat zorgt concurrentie voor een relatief laag prijsniveau.

De HP SureStore E producten zijn:

* HP SureStore E Storage Node Manager - de eerste besturingssoftware in deze tak van industrie die opslageenheden, verbindingen en server host-bus adapters in een SAN opspoort, in kaart brengt en bewaakt;
* HP SureStore E Switch F16 - een 16 poorts, multiplatform Fibre Channel switch met grote bandbreedte die alle componenten van een SAN met elkaar verbindt, waaronder de HP SureStore E producten, EMC Symmetrix en Storage Tek tape silo-opslagapparatuur. De switch ondersteunt MC/ServiceGuard en Microsoft Cluster Server voor gebruik in bedrijfkritische omgevingen. De switch kan met andere switches of hubs tot op grote afstanden in serie worden geschakeld. Om bestaande investeringen in host-bus adapters en hubs veilig te stellen, voorziet de switch ook in backward compatibility voor Fibre Channel SAN's met 'arbitrated loop' hubs;

Informatie over HP's bedrijfsopslagsystemen en -diensten is de vinden op https://www.enterprisestorage.hp.com.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group.

Windows NT is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.

Deel: ' HP breidt leidende positie op het gebied van SAN uit '