HP BREIDT MOGELIJKHEDEN VOOR SAP R/3-GEBRUIKERS UIT

Amstelveen, 5 mei 1999 - Hewlett-Packard lanceert op de SAP-manifestatie SAPPHIRE '99 verschillende producten en diensten ter ondersteuning van SAP R/3-gebruikers. HP richt zich daarbij met name op bedrijfskritische aspecten, zoals bedrijfszekerheid met Business Continuity Support en uitbreiding van ERP-mogelijkheden met HP Dynamic/IT.

Business Continuity Support
Met Business Continuity Support (BCS) richt HP zich zowel op de middelgrote als grote ondernemingen. BCS biedt on-site ondersteuning gericht op het voorkomen van problemen, hogere beschikbaarheid van het SAP-systeem en continue verbetering van de infrastructuur. Mochten er zich toch nog problemen voordoen, dan krijgen de klanten onvoorwaardelijke ondersteuning. Daarnaast biedt BCS een geheel nieuwe service in de vorm van 'mission-critical outsourcing'. Hiermee kunnen klanten beschikken over de grootst mogelijke beschikbaarheid voor hun SAP-applicaties.

HP heeft deze service nog verder uitgebreid voor gebruikers van de HP 9000 Enterprise Servers. Zij kunnen beschikken over MC/Service Guard Extension for SAP, HP's high-availibility oplossing voor clusters. Hiermee kunnen gebruikers rekenen op een nog hechtere integratie met HP's high-availibility producten, een snellere implementatie en verzekering van HP's support bij nieuwe releases.

Implementatie
Een ander onderdeel van BCS is HP Rapid/IT. Hiermee kan een bedrijf sneller de infrastructuur opzetten die nodig is voor SAP R/3. HP Rapid/IT bestaat uit een compleet pakket diensten en producten, bestaande uit onder andere hardware, software, tools en procedures. Gebruikers kunnen zowel in de beginfase als voor beheerszaken gebruikmaken van HP's Integratiecentra voor R/3. De HP Rapid/IT-methodologie bevat standaard 'templates' om beslissingsprocedures bij implementatieteams sneller te laten verlopen. Inrichting van de infrastructuur en de implementatie van SAP zijn zo volledig geïntegreerd.

Speciaal voor implementatie van SAP R/3 bij middelgrote bedrijven biedt HP HP QuickStart. Dit programma is speciaal ontwikkeld om SAP's 'Ready-to-Run R/3' programma te laten draaien op HP NetServer systemen en HP Vectra PC's. Gebruikers kunnen zo beschikken over een gebruiksklare oplossing bestaande uit een volledig voorgeïnstalleerde Windows NT-omgeving (HP NetServers, HP Vectra PC's, HP printer en netwerkinfrastructuur) met SAP R/3-software. De basismodule van SAP R/3 is door SAP-consultants geconfigureerd. Om de NT-server af te stemmen op de eisen van SAP R/3 en de mogelijkheden van de software optimaal te benutten, levert HP de NT-Performance Optimalization Module-service.

Uitbreiding ERP met HP Dynamic/IT
HP Dynamic/IT suite is een pakket van services, systemen en software die speciaal is ontwikkeld om de functionaliteit van SAP R/3-omgevingen uit te breiden naar supply-chain management en oplossingen voor e-services.

HP Dynamic/IT biedt hiervoor de volgende oplossingen:
* Capaciteit en service level management (SLM) voor SAP R/3. Hiervoor levert HP projectmanagement en procesmanagement en HP OpenView enterprise management oplossingen;

* Business information warehousing is ontwikkeld in aansluiting op de SAP BW module. HP's BW-Warehouse oplossing is erop gericht de BW-infrastructuur snel te implementeren en maakt daarbij onder andere gebruik van HP Rapid/IT-methodologie. Deze oplossing omvat ook HP's schaalbare systemen van HP NetServers tot HP 9000 Enterprise Servers;

* Upgrade process management en een nieuwe methodologie voor het succesvol migreren van SAP R/3-systemen;

* Archivering van afbeeldingen van documenten en het distilleren van gegevens voor SAP's workflowproces.

Meer informatie is beschikbaar op https://www.sap.hp.com/public

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group.

Windows NT is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.

Deel: ' HP breidt mogelijkheden voor Sap R/3-gebruikers uit '