HP brengt inktjetprinten op hoger niveau

Amstelveen, 31 augustus 1999 - De drie inktjetprinters die Hewlett-Packard binnenkort op de markt brengt, vormen de voorhoede van een nieuwe generatie inktjetprinters. De HP DeskJet 970Cxi Professional Series en PhotoSmart P1000/P1100 printers combineren ultieme fotokwaliteit en uitzonderlijke snelheid met innovatieve, tijd- en geldbesparende mogelijkheden. Zo kunnen de DeskJet 970Cxi en PhotoSmart P1100 automatisch dubbelzijdig afdrukken. De PhotoSmart P1000 en P1100 kunnen bovendien direct vanaf een digitale camera afdrukken.

Ultieme fotokwaliteit
Afbeeldingen gemaakt met de nieuwe generatie HP PhotoREt III Precision Technology zijn kwalitatief even goed of zelfs beter dan traditionele foto's. Met behulp van nauwkeurige algoritmes wordt elk puntje samengesteld uit 29 minuscule druppeltjes van 5 picoliter. Dit vergroot het aantal direct af te drukken kleuren tot meer dan 3500 per punt. De 408 spuitmondjes zijn elk goed voor 18.000 druppeltjes per seconde en leveren samen 7,3 miljoen druppels per seconde. Hiermee zijn de printers 50 procent sneller dan de huidige toonaangevende DeskJet 895Cxi printer. HP is de enige leverancier die deze technologie toepast zonder aan snelheid in te leveren. De nieuwe printers hebben een alternatieve 2400 dpi stand. De gebruikers kunnen desgewenst kiezen voor HP PhotoREt III of zeer hoge dpi. De afdrukkwaliteit is in beide gevallen identiek; PhotoREt III werkt echter veel sneller

Uitzonderlijke snelheid
De DeskJet 970Cxi en PhotoSmart P1100 drukken twaalf zwart-witpagina's en tien kleurenpagina's per minuut af. De PhotoSmart P1000 drukt elf zwart-witpagina's en 8,5 kleurenpagina's per minuut af.

Tijd- en geldbesparende mogelijkheden
Beide PhotoSmart printers kunnen foto's direct vanaf digitale camera's afdrukken, met of zonder PC. Door de geheugenkaart van een digitale camera direct in de printer te steken, kunnen gebruikers foto's met één druk op de knop afdrukken of op de PC opslaan. De printers ondersteunen zowel Compact Flash als Smart Media en kunnen met HP's infrarood JetSend-technologie draadloos afdrukken.

De DeskJet 970Cxi en PhotoSmart P1100 worden standaard geleverd met een unieke duplex module voor automatisch dubbelzijdig afdrukken. Alle drie de printers hebben een annuleerknop, inktniveau-indicatoren en een zeer nauwkeurig automatisch cartridge alignment systeem met optische sensor. De DeskJet 970Cxi heeft een 150-vels hoge capaciteitslade. De PhotoSmart P1000 en P1100 printers hebben een 100-vels papierlade en een tweede lade voor 20 vellen 10x15 cm fotomedia.

De DeskJet 970Cxi ondersteunt een compleet scala besturingssystemen waaronder Windows 3.x, Windows 95/98, NT 4.0, DOS en USB Mac OS 8.1 en hoger. De PhotoSmart P1000 en P1100 ondersteunen Windows 95/98 en NT 4.0. De DeskJet 970Cxi en de PhotoSmart P1100 zijn met optionele HP JetDirect printservers voor kleine werkgroepen geschikt voor netwerkgebruik.

Nieuw medium
Met HP Premium Plus Photo papier zien afdrukken eruit en voelen ze aan als foto's. Het papier is leverbaar in A4 en 10x15 cm formaat, mat en glanzend. Geoptimaliseerd voor de nieuwe DeskJet 970Cxi en PhotoSmart P1000/P1100 printers, zijn de afdrukken wat duurzaamheid betreft nu ook te vergelijken met traditionele foto's.

De DeskJet 970Cxi is vanaf medio september leverbaar. De twee PhotoSmart printers zijn leverbaar vanaf medio oktober. Zowel de DeskJet 970Cxi als de PhotoSmart P1000 hebben een consumentenadviesprijs van fl. 899,- inclusief BTW. De PhotoSmart P1100 heeft een consumentenadviesprijs van fl. 999,- inclusief BTW.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
Antoinette Bendijk
antoinette_bendijk@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

Deel: ' HP brengt inktjetprinten op hoger niveau '