99275

NIEUW PARTNERPROGRAMMA EN NIEUWE APPLICATIEPORTALS LUIDEN VOLGENDE GENERATIE BUSINESS INTELLIGENCE IN

HP combineert internet en oplossingen voor business intelligence tot complete oplossingen voor e-intelligence

Amstelveen, 15 december 1999 - Hewlett-Packard onthult een innovatief e-intelligence partnerprogramma. Het nieuwe partnerprogramma brengt HP's toonaangevende technologie, oplossingen en ervaring samen met die van andere marktleiders en internetvernieuwers. Daarnaast heeft HP met SAS Institute een kennisportaal voor Customer Relationship Management (eCRM) opgericht en met ShortCycles een e-service ontwikkeld voor dynamische uitwisseling van verkoop- en marketinginformatie.

De nieuwe applicaties en het partnerprogramma bieden gebruikers de meest recente, meest complete reeks oplossingen voor e-intelligence. Ze combineren internet met oplossingen voor business intelligence, waardoor bedrijven hun informatievoorziening kunnen optimaliseren.

De partners in het e-intelligence partnerprogramma onderschrijven HP's visie op e-services en leveren samen met HP de business intelligence die nodig is in het internet-tijdperk. Ze profiteren van HP's wereldwijde verkoopapparaat en krijgen korting op middelen en technische ondersteuning. Daarnaast zijn gezamenlijke verkoop- en marketingprogramma's mogelijk. Er zijn inmiddels al circa veertig bedrijven tot het partnerprogramma toegetreden.

HP heeft samen met SAS Institute en ShortCycles twee nieuwe webgebaseerde technologieën ontwikkeld.

Het nieuwe eCRM kennisportaal voegt SAS-oplossingen en -diensten voor datamining samen met de hardware, ondersteuning en advisering van HP. Bedrijven krijgen toegang tot gespecialiseerde tools om via internettechnologie relaties te ontdekken en modellen te bouwen die het gedrag van klanten kunnen voorspellen. Het eCRM-kennisportaal leert bedrijven hoe ze klantenwaardering, campagneanalyses en profilering van segmenten moeten uitvoeren en daarmee hun concurrentiepositie verbeteren.

De webapplicatie van ShortCycles maakt real-time uitwisseling van informatie mogelijk tussen verkoop- en marketingafdelingen, zakelijke partners en belangrijke klanten. Dit resulteert in kortere verkoopcycli en hogere marketingeffectiviteit. De dienst van ShortCycles vervangt intranet en extranet met één enkele oplossing op maat, die eenvoudig te beheren en onderhouden is. HP biedt een vroege release van ShortCycles aan als hosted applicatie die exclusief op Unix-hardware en software van HP draait. De oplossing wordt in het eerste kwartaal van 2000 op de markt gebracht.

Bedrijven die geïnteresseerd zijn in het HP e-intelligence partnerprogramma kunnen een bezoek brengen aan
https://eipartners.external.hp.com:8080/hp/hphome.asp .

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: https://www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent bestaat uit HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 83.200 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in 1999 circa 175 miljoen gulden.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
020 - 547 61 22
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via https://www.hp.nl/pers; in het Engels via: https://www.newsdesk.com.

Deel: ' HP combineert internet en oplossingen business intelligence '




Lees ook