HEWLETT PACKARD

HP En Ariba Cooperatief Technologiecentrum

HP En Ariba Vormen Gezamenlijk Cooperatief Technologiecentrum Voor Europa

:: Centrum zal zich voornamelijk richten op Ariba schaalbaarheid en prestaties op HP Platforms

Londen, 24 mei (TTNN) - Hewlett-Packard Company (NYSE: HWP) en Ariba, Inc. Maakten vandaag bekend dat Ariba - een toonaangevend leverancier van op intranet en internet gebaseerde oplossingen voor elektronische handel voor bedrijfsmiddelenbeheer (ORM) - en Hewlett-Packard samen het eerste Europese 'Ariba Cooperative Technology Centre' hebben opgericht in Boeblingen (Duitsland). Dit 'Cooperative Technology Centre' (CTC) zal worden bemand met technisch personeel van beide ondernemingen. Het centrum is opgezet om te zorgen voor maximale prestaties en schaalbaarheid op de HP platforms, en moet daarnaast de technische deskundigheid leveren voor de activiteiten die voorafgaan aan de verkoop van oplossingen voor de elektronische handel tussen bedrijven in verband met ORM ('Operating Resource Management').

'We zijn erg blij dat we de elektronische handel tussen bedrijven kunnen toevoegen aan de lijst van toepassingen waarin we vakkundig advies kunnen verstrekken,' zei Gerhard Lindemann, die de leiding heeft over in totaal 10 CTC's voor 'Applications' en 'Database' partners - elk met gezamenlijk door HP en de softwareleverancier geleverd personeel. 'Ariba is een toonaangevend voorbeeld van dit type toepassing, en wordt een van onze belangrijkste partners voor de realisering van onze visie op elektronische dienstverlening ('E-Services') via projecten als het Ariba.com Network. In de loop van de volgende maanden zullen we dit concept in heel Europa aan de man brengen.'

Het Europese Ariba CTC is nauw geïntegreerd met de organisaties die zich bezighouden met de ontwikkeling van het Ariba Operating Resource Management System(TM) (Ariba ORMS(TM)) en het Ariba.com Network(TM) in Mountain View (Californië, V.S.) en met HP Product Divisions over de hele wereld - ook met het Amerikaanse Ariba CTC in Cupertino (Californië, V.S.).

'Ariba is er trots op dat we de strategische alliantie tussen het Europese Ariba Cooperative Technology Centre en HP nu kunnen uitbreiden,' zei Rob DeSantis in Amsterdam. Hij is als vice-voorzitter bij Ariba verantwoordelijk voor internationale operaties. 'HP is een belangrijke partner bij onze inspanningen op de Europese markt. We zijn ervan overtuigd dat het Ariba CTC een aanzienlijk voordeel zal betekenen voor onze klanten, omdat het ons de mogelijkheid zal geven om onze gezamenlijke oplossingen af te stemmen op hun behoeften.'

OVER HEWLETT-PACKARD COMPANY

Hewlett-Packard Company - een toonaangevend leverancier van oplossingen voor informatica en beeldverwerking, en van diensten voor bedrijven en particulieren - richt zich op het gebruikmaken van de mogelijkheden van het Internet en de verbreiding van elektronische diensten.

Tijdens het boekjaar 1998 haalde HP uit de informatica-activiteiten opbrengsten ter waarde van 39,5 miljard Amerikaanse dollar. HP is van plan een nieuwe onderneming op te zetten om er zijn activiteiten in onder te brengen rond test- en meetapparatuur - waarvoor HP een dominante positie heeft - halfgeleiderproducten, scheikundige analyse, en medische toepassingen. Samen vertegenwoordigen deze activiteiten 7,6 miljard dollar van de totale opbrengsten van HP in het boekjaar 1998. Met de bestaande leidende posities in verschillende marktsegmenten, zal deze hoogtechnologische onderneming zich vooral toeleggen op mogelijkheden in communicatietechnologie en de biowetenschappen.

HP heeft over de hele wereld 123.000 werknemers en haalde in het boekjaar 1998 opbrengsten van in totaal 47,1 miljard dollar. Nadere informatie over HP, zijn producten en het millenniumprogramma van de onderneming is te vinden op de website van de onderneming: https://www.hp.com.

OVER ARIBA, INC.

Ariba(R) is een toonaangevend leverancier van op intranet en internet gebaseerde oplossingen voor elektronische handel voor bedrijfsmiddelenbeheer (ORM). De producten van de onderneming zorgen voor een efficiënte verbinding tussen aanvragers en beslissers, tussen kopers en leveranciers, en vormen op die manier een geautomatiseerde oplossing voor de verbetering van de aankoop en het beheer van de bedrijfsmiddelen - de goederen en diensten die nodig zijn voor de uitvoering van een bedrijf. Het 'Ariba Operating Resource Management System(TM)' (Ariba ORMS(TM)) biedt organisaties de mogelijkheid om de aanschaffingscyclus binnen hun intranetwerk te automatiseren, waardoor de kosten voor het aanschaffen en beheren van de bedrijfsmiddelen dalen. Ariba.com Network(TM), een wereldomspannend business-to-business elektronisch commercieel netwerk voor bedrijfsmiddelen, maakt het kopers en leveranciers mogelijk transacties te automatiseren via het Internet. Samen vormen het Ariba ORMS en het Ariba.com Network een oplossing voor de elektronische business-to-business handel in bedrijfsmiddelen, warmee zowel kopers als leveranciers hun voordeel kunnen doen. Men kan telefonisch contact opnemen met Ariba op nummer +1 408-543-3800 of via het Internet op https://www.ariba.com.

NOOT: Ariba is een gedeponeerd handelsmerk van Ariba, Inc. Ariba Operating Resource Management System, Ariba ORMS, Ariba.com Network, en Walk-Up User Interface zijn handelsmerken van Ariba, Inc. Alle andere namen van producten of ondernemingen die in dit bericht worden vermeld, worden uitsluitend gebruikt voor identificatie en zijn mogelijk handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

UNS

Contactpersonen: Michele McMahon-Cost van Blanc & Otus, tel.: +1 415 512 0500, toestel 283, of via e-mail: MicheleMc@BandO.com, voor Ariba, Inc.; of Ben Wright van Ariba, Inc., tel.: (+31) 023/568-4764, of via e-mail: BWright@Ariba.com

Website: https://www.hp.com

Website: https://www.ariba.com