HP en Cisco intensiveren samenwerking op netwerkgebied HP verkrijgt Cisco Global Support Partner-certificaat

Amsterdam, 27 juli 1999 -Cisco Systems heeft Hewlett-Packard (HP) het Global Support Partner (GSP)-certificaat toegekend, Cisco's hoogste erkenningsgraad van partners. De reeds twee jaar durende strategische samenwerking heeft geleid tot deze certificering. De samenwerking is tot stand gekomen om gezamenlijk end-to-end oplossingen te bieden aan service providers en 'enterprises' ten behoeve van e-services implementaties.

HP is de eerste OEM'er (Original Equipment Manufacturer) die het GSP-certificaat ontvangt. Het bedrijf kan hierdoor klanten wereldwijd een veelomvattend portfolio aan hardware, software en netwerkservices bieden erkenning van HP's uitgebreide en wereldomvattende infrastructuur voor ondersteuning, de toonaangevende netwerk services en het portfolio van ondersteunende diensten, alsook de expertise van HP op het gebied van het plannen, ontwerpen, bouwen en onderhouden van bedrijfskritische netwerkinfrastructuren. De reikwijdte van de alliantie tussen Cisco en HP zorgt voor toegevoegde waarde. Beide bedrijven zijn in staat om HP Mission Critical Server Suite-oplossingen met hoge beschikbaarheid, deelname aan HP's 5minutes:5minutes-programma en integratie met andere HP-platforms te bieden.

De volgende criteria liggen ten grondslag aan de Cisco GSP-certificering van HP:

* HP ondersteunt Cisco-producten in meer dan 80 landen en heeft wereldwijd in 34 landen ondersteuningscentra, alsmede toegang tot het Cisco lab.
* HP heeft meer dan 1.400 opgeleide experts in dienst om 24-uurs ondersteuning, service en onderhoud voor de Cisco-eindgebruikers te leveren. Cisco's minimumeis is 60 support-experts.

* HP heeft wereldwijd op strategische plaatsen reserveonderdelen beschikbaar, hetgeen een snelle verzending van vervangende onderdelen mogelijk maakt.

* HP garandeert een 6-uurs service voor de vervanging van een breed scala aan Cisco-netwerkapparatuur.

Cisco heeft het Global Support Partner-programma ingesteld om er zeker van te zijn dat de ondersteunende diensten aan 'enterprises' en service providers van een uitstekende kwaliteit zijn. Tevens breidt Cisco hiermee het Gold Certification Program uit, door te erkennen dat partners wereldwijd ondersteunende diensten leveren van uitstekende kwaliteit. Global Support Partners zijn organisaties die een grote expertise hebben verworven in vrijwel alle aspecten van de ondersteuning van Cisco's productlijn, waarbij zij hun wereldwijde aanwezigheid aanwenden als een strategisch onderscheidende factor.

Over Hewlet Packard
Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatietechnologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Over Cisco Systems
Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 17.000 werknemers en realiseerde in fiscaal 1998 een totale omzet van 8,46 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op https://www.cisco.com of https://www.cisco.nl

Deel: ' HP en Cisco intensiveren samenwerking op netwerkgebied '