HP Garage Program voor internetstarters

Amstelveen, 24 maart 2000 - Hewlett-Packard start het HP Garage Program, een complete aanbieding voor snelgroeiende internetstarters, dotcom-bedrijven, ASP's,
e-service providers en handelsgroeperingen. Het programma helpt deze bedrijven bij het verkorten van de 'time to market' en het beschermen van investeringen en zorgt dat ze klaar zijn voor 'hypergroei'.
Het HP Garage Program bestaat uit een set hulpmiddelen, diensten en ruime financieringsmogelijkheden voor de aankoop van essentiële benodigdheden. Het programma omvat de volgende diensten en hulpmiddelen om starters te helpen bij het bouwen, runnen, marketen en financieren van hun bedrijven.

BUILD IT
HP biedt de breedste reeks platformen en technologieën, waaronder HP-UX, Linux, NT, opslagsystemen, PC's en mobiele apparaten. Daarnaast biedt HP bedrijfskundig en technisch advies, en eenvoudige toegang tot ontwikkeltoolkits en ontwerpen voor operationele architectuur. Ook nieuw is HP's E-services Garage voor ontwikkel- en implementatiediensten van HP Consulting.

RUN IT
Toegang tot een selecte groep hosting providers en tot HP's managed weboplossingen, toonaangevende oplossingen voor beveiliging en beheer op afstand, bewezen bedrijfskritische 24x7-oplossingen via bedrijfskritische 'accelerator packs' en bemiddelende relaties met value-added dienstverleners. HP's e-services-on-tap zorgt voor aanvulling op de core business van starters.

MARKET IT
HP biedt krachtige programma's voor genereren van vraag in de markt. Toegang tot Corporate Yahoo!, het informatieportaal voor medewerkers van HP en Yahoo!, biedt mogelijkheden voor leadgeneratie, applicatie- en inhoudintegratie.

FINANCE IT
Een breed portfolio financiële diensten via HP's wereldwijde financieringsafdeling. HP biedt gekwalificeerde starters maximaal $ 2 miljoen financiering per complete oplossing. De eerste zes maanden hoeft er niets te worden afbetaald.
Om snel te kunnen groeien moeten starters contacten leggen met andere belangrijke spelers, zoals investeerders, venture capitalists, hosting providers, value-added dienstverleners en andere starters. De volgende bedrijven zijn lid geworden van het HP Garage Program:
* Investeerders: Angel Investors, divine interVentures, Draper Fisher Jurvetson, Redleaf Group en LLC.

* Hosting providers: AboveNet Communications, Consonus, Intira Corporation, Qwest Communications International en USinternetworking.
* Starters en value-added service providers: Allegrix Corporation, Boardseat.com, Impresse Corporation, InAlysys, Mirror Image Internet, MyContracts.com, ScreamingMedia.com en Zantaz.com.
Meer informatie over het HP Garage Program is te vinden op https://www.hp.com/startup. In sommige regio's zijn elementen uit de toolsets niet verkrijgbaar of gebonden aan beperkingen.

Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op: https://www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent is HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in 1999 circa 175 miljoen gulden.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
Ingrid Lamandassa
ingrid_lamandassa@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via https://www.hp.nl/pers; in het Engels via: https://www.newsdesk.com.

HP-UX versie 10.20 en later en HP-UX versie 11.0 en later (zowel in 32- als 64-bit configuratie) op alle HP 9000 computersystemen zijn OpenGroup UNIX 95 merkproducten.
UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group.

Deel: ' HP Garage Program voor Internetstarters '