GECORRIGEERD BERICHT

HP BETREEDT LAAGSTE MARKTSEGMENT MET GOEDKOOPSTE DESKJET PRINTER

Amstelveen, 1 juni 1999 - Hewlett-Packard introduceert de HP DeskJet 610C. Dit nieuwe model vervangt de HP DeskJet 420C printer en zet de nieuwe kwaliteitsstandaard voor printers in deze prijscategorie. De nieuwe printer is in de winkel verkrijgbaar voor slechts fl. 249,- inclusief BTW. De HP DeskJet 610C biedt scherpe zwartwit en levendige kleurenafdrukken, zelfs op gewoon papier. En is bovendien één van de snelste printers in zijn prijssegment.

HP staat al bekend vanwege zijn uitstekende kleurenprinters voor de hogere marktsegmenten. Met de lancering van de HP DeskJet 610C maakt HP zijn entree in het snel groeiende lagere marktsegment. De HP DeskJet 610C is betrouwbaar, duurzaam, compact, eenvoudig in gebruik en ideaal voor het afdrukken van zowel teksten als kleurenplaatjes. Voor afdrukken met uitstekende fotokwaliteit is de optionele fotocartridge verkrijgbaar.

De HP DeskJet 610C printer biedt de volgende voordelen:

* De kleurentechnologie HP ColorSmart II, waarmee kleuren afgedrukt worden zoals ze op het scherm te zien zijn. Daarnaast kiest HP ColorSmart II zelf de optimale grijswaarde voor een breder kleurenscala en scherpe afbeeldingen.

* Dankzij de twee inktcartridges kunnen gebruikers afwisselend in zwartwit en in kleur afdrukken zonder de cartridges te hoeven verwisselen.
* Afdruksnelheden van vijf pagina's zwartwit per minuut en 2,5 pagina's kleur per minuut.

* HP's unieke 'voor-in-voor-uit' papierdoorvoersysteem maakt de printer zo compact dat hij overal een plaatsje vindt.

* Fotorealistische kleurenafbeeldingen - zelfs op gewoon papier - met de optionele HP fotocartridge. Deze fotocartridge maakt gebruik van HP PhotoREt (HP's Photo Resolution Enhancement technologie). Deze technologie mengt inktdruppels voor indrukwekkende, scherpe afbeeldingen.

De prijs is voor sommige consumenten een belangrijk criterium bij de aankoop van een printer, maar mag niet ten koste gaan van de kwaliteit. HP biedt thuisgebruikers met de HP DeskJet 610C de beste prijs-kwaliteitverhouding die momenteel op de inktjetprintermarkt verkrijgbaar is. De HP DeskJet 610C maakt gebruik van de toonaangevende inktjettechnologie van HP en is eenvoudig te configureren en bedienen, duurzaam en betrouwbaar.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
Antoinette Bendijk
antoinette_bendijk@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

Deel: ' HP introduceert goedkoopste Deskjet printer '