Hewlett-Packard persbericht

HP MAAKT FAMILIE SCANNERS COMPLEET MET HP SCANJET 3200C EN 4200C KLEURENSCANNERS

Amstelveen, 17 februari 1999 - Hewlett-Packard breidt de lijn HP ScanJet scanners uit met nieuwe kleurenscanners voor thuis en op kantoor. De consumentenadviesprijs voor de HP ScanJet 3200C komt op 259,- inclusief BTW en voor de HP ScanJet 4200C op 449,- inclusief BTW. HP betreedt met de introductie van de HP ScanJet 3200C een nieuw prijssegment in de scannermarkt.

Beide modellen beschikken over de exclusieve HP Intelligent Scanning Technology. Deze technologie biedt de mogelijkheid snel en gemakkelijk fotokwaliteit te bereiken.

Binnen minuten aan het werk
In slechts een paar stappen kan iedereen kleurenfoto's of tekeningen aan documenten toevoegen. Of bijvoorbeeld stukken bewerkte tekst inpassen in een document. De HP ScanJet 3200C kleurenscanner is binnen enkele minuten klaar voor gebruik. Hij kan dan direct vanuit en naar softwareapplicaties scannen. Met heldere en eenvoudige instructies leidt de ScanJet-software zijn gebruiker door het hele scanproces.

De HP PrecisionScan LT scanningsoftware met de geïntegreerde volledig automatische Optical Character Recognition (OCR) van Caere, zorgt ervoor dat de gescande tekst moeiteloos is te bewerken. HP Precision Scan LT biedt bovendien een directe kopieerfunctie als de scanner aan een printer is gekoppeld. Ook standaard meegeleverd is de Adobe PhotoDeluxe beeldbewerkings-software.

Krachtige mogelijkheden
De HP ScanJet 4200C kleurenscanner biedt snelle prestaties en optimaal gebruiksgemak. Zo heeft de scanner drie gemakkelijke bedieningsknoppen om te scannen, te kopiëren en voor het versturen van mail-attachments.

De handige e-mail-functionaliteit maakt het mogelijk gescande afbeeldingen of tekst met één druk op de knop automatisch te optimaliseren en als e-mail te versturen. Gescande foto's kunnen eenvoudig worden opgeslagen en beheerd met de bijgeleverde fotobeheersoftware. Ook beschikt de HP ScanJet 4200C over HP PrecisionScan LT-software met geïntegreerde OCR-software van Caere; over Adobes PhotoDeluxe 3.0, HP Copy Utility en G&A Imaging PhotoRecall Deluxe. Daarmee beschikt de gebruiker van de HP ScanJet 4200C over een complete suite van softwareproducten die het creatieve gebruik van de scanner vergroten en vereenvoudigen.

Aansluiting
De HP ScanJet 3200C kleurenscanner is aan de parallelle poort van de PC aan te sluiten. De scanner ondersteunt Windows 95 en 98. De HP ScanJet 4200C kleurenscanner biedt een Universal Serial Bus (USB) aansluiting en werkt onder Windows 98.

ScanJet familie
De ScanJet 3200C en ScanJet 4200C kleurenscanners zijn toevoegingen op het ScanJet programma van HP dat met ingang van 1 maart de volgende modellen voor iedere behoefte en elk budget omvat. De ScanJet 3200 C ( 259,-), ScanJet 4100C ( 349,-), ScanJet 4200C ( 449,-), ScanJet 5200C ( 599,-), ScanJet 6200C ( 999,-) en de ScanJet 6250C ( 1299,-). (De genoemde prijzen zijn consumentenadviesprijzen inclusief BTW).

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie over de HP ScanJet-serie is te vinden op https://www.scanjet.hp.com.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Deel: ' HP introduceert HP ScanJet 3200C en 4200C kleurenscanners '