Hewlett-Packard persbericht

HP INTRODUCEERT NIEUWE PROCURVE ROUTING SWITCHES

Amstelveen, 18 januari 1999 - Hewlett-Packard introduceert de HP ProCurve Routing Switch 9304M en Routing Switch 9308M. Met deze twee nieuwe routing-switches versterkt HP zijn toppositie als leverancier van end-to-end oplossingen voor Ethernet LAN-netwerken.

De nieuwe switches bieden krachtige prestaties en een hoge poortdichtheid. Daarmee zijn ze de ideale component voor de backbones van middelgrote tot grote netwerken. Het gaat daarbij om netwerken met grote aantallen 10/100 switching-poorten naar de desktop. Binnen met name bestaande backbones op basis van conventionele routers zorgen de nieuwe switches voor prestatieverbetering en lage onderhouds- en uitbreidingskosten. Ook vormen de switches een perfecte schakel in de upgrade van bestaande netwerken naar een hoogwaardige Gigabit backbone.

Marktonderzoeker IDC ziet een duidelijke behoefte in de markt voor krachtige routing-switches. Volgens research manager Esmerala Silva van IDC biedt HP met de HP ProCurve 9300 productlijn een end-to-end oplossing die wordt ondersteund door HPs bewezen kennis. Met deze nieuwe switches kan HP zich op een breder klantenbestand richten en zo zijn positie in de netwerkmarkt verder uitbreiden.

De HP ProCurve Routing Switch 9304M biedt een doorvoersnelheid van 50 miljoen packets per seconde, met een maximum capaciteit van 32 Gigabit Ethernet poorten of 96 10/100 autosensing-poorten of combinaties daarvan. De HP ProCurve Routing Switch 9308M kan zelfs 100 miljoen packets per second aan. De routing-switch biedt maximaal 64 Gigabit Ethernet poorten of 192 10/100 autosensing-poorten of combinaties hiervan. Beide switches bieden IP, IPX en AppleTalk routing en ondersteunen IGMP, DVMRP en PIM. Ook bieden ze mogelijkheden voor VLANs, Layer 4 Quality of Service en automatische switch-failover.

HP is een van de meest vooraanstaande leveranciers van netwerkproducten, zoals Ethernet hubs en switches, netwerkbeheerapplicaties, remote connectivity-modules. Deze producten werken naadloos samen om klanten in staat te stellen proactieve netwerken te bouwen.

Informatie over HP-netwerkproducten is te vinden op https://www.europe.hp.com/go/procurve.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Deel: ' HP introduceert nieuwe Procurve Routing Switches '