Hewlett-Packard persbericht

HP INTRODUCEERT NIEUWE GENERATIE WEB-TOEGANGSCONTROLEPRODUCTEN VOOR E-BUSINESS

Amstelveen, 16 februari 1999 - Hewlett Packard introduceert de nieuwe generatie producten voor Web-toegangscontrole: Praesidium DomainGuard en Domain Guard Rules. Beide producten creëren en beheren een beveiligde Web-omgeving waarin klanten, zakenrelaties en werkgevers transacties kunnen doen en gevoelige informatie kunnen delen. De DomainGuard producten bijten zich vast in de bestaande Web-serveromgeving om zodoende een gecentraliseerde, functie-gerelateerde beveiliging voor Web-objecten (zoals applicaties, Webpaginas en Webformulieren) en transacties te bieden.

DomainGuard Rules is gebaseerd op DomainGuard maar gaat nog een stapje verder in de regeling van de transactiemachtiging. Zo kan het hoofd van de administratie in een supply-chain Web-applicatie de toegang van partners beperken tot het inzien van de voorraad en het bestellen van orders voor hun eigen producten en gemeenschappelijke klanten. DomainGuard Rules onderschept Web-formulieren met productnummers en klantenidentificaties erop en verifieert de aanvraag voordat de transactie plaatsvindt.

Functie-gerelateerde machtiging en administratie Tijdens de installatie brengen beide DomainGuard producten alle bronnen op de Webserver als te beveiligen objecten in kaart. Het hoofd van de administratie kan door simpel aanklikken de lees-, schrijf- en uitvoerrechten van specifieke objecten of hele gedeeltes van de directoryboom definiëren. Met DomainGuard Rules kunnen managers duidelijke regels vastleggen ten aanzien van gebruikertransacties. Voordat een Webformulier naar een applicatie-server gaat, wordt de machtiging eerst gecontroleerd. DomainGuard Rules let op kwantiteiten, geldbedragen, onderdeelnummers, tijd, kortom bijna alle informatie op de Webformulieren. De combinatie met gebruikersidenficaties bepaalt of er een machtiging is om de transacties af te wikkelen.

DomainGuard vereenvoudigt de uitvoering van het beveiligingsbeleid: managers kunnen de rechten van gebruikersgroepen al in de LDAP directory vastleggen. Deze rechten zijn gebaseerd op de functies van de gebruikers, of deelname in verschillende functies. De managers hoeven dus niet meer voor elk individu de toegangsrechten te specificeren.

Decentrale administratie
Met de producten van DomainGuard wordt het voor organisaties mogelijk om de administratie van Web-objecten te verdelen en te delegeren naar gemachtigde administratiekantoren, die de individuele privileges van de gebruikers en applicaties op de server kunnen definiëren.

Mutiplatform ondersteuning
De DomainGuard producten zijn de eerste HP beveiligings- producten die zowel op HP als niet HP-platforms draaien. Ze zijn verkrijgbaar voor Windows NT, HP-UX en Solaris

Gemakkelijk in gebruik
DomainGuard producten sluiten aan op Netscape Web-servers en kunnen verbonden worden met een LDAP directory. Daardoor is het niet nodig om Web-applicaties om veiligheidsredenen te herschrijven. DomainGuard versterkt ieder reeds bestaand machtigingssysteem met inbegrip van token-gebaseerde systemen en digitale certificaten.

Hps internet security operation
HPs Internet Beveiligingsoperatie levert multiplatform beveiligingssoftware waarmee intranetten en extranetten beveiligd worden voor electronisch zakendoen. Naast DomainGuard bevat de Praesidium portfolio ook VirtualVault, een trusted Web-server platform, Authorization Server, het enige toegangscontrolesysteem dat zowel Web als niet Web-applicaties beveiligt, de Extranet VPN en de e-Firewall. Meer informatie over HP beveiligings-software vindt u op: https://www.hp.com/security

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

HP-UX versie 10.20 en later en HP-UX versie 11.0 en later (zowel in 32- als 64-bit configuratie) op alle HP 9000 computersystemen zijn OpenGroup UNIX 95 merkproducten. UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group. Netscape is in de Verenigde Staten een handelsmerken van Netscape Communications Corporation. Windows is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.

Deel: ' HP introduceert nieuwe web-toegangscontroleproducten '