Hewlett-Packard persbericht

HP JORNADA 420: EERSTE PALM-SIZE PC MET KLEURENSCHERM, DRAAIEND ONDER WINDOWS CE

Amstelveen, 1 februari 1999 - Als eerste brengt Hewlett-Packard een palm-size PC op de markt met een kleurenscherm. Het nieuwe op Microsoft Windows CE gebaseerde apparaatje is met één hand te bedienen. Het is met name geschikt voor de mobiele professional, zodat hij of zij ook onderweg kan beschikken over e-mail en persoonlijke informatie.

Eenvoudige koppeling van de HP Jornada 420 aan de desktop maakt snelle uitwisseling van informatie met de back-office mogelijk. Dit is met name geschikt voor e-mailberichten en persoonlijke informatie, zoals adressenbestanden en agenda. De palm-size PC kan volledig worden geïntegreerd in een netwerkomgeving en beheerd worden met HP TopTools DMI.

De HP Jornada 420 beschikt over een - zeker in vergelijking met monochrome versies - goed te lezen helder kleuren beeldscherm, met 256 kleuren en 240x320 pixels. De palm-size PC weegt slechts 250 gram en is eenvoudig in binnenzak of handtas mee te nemen (13 x 8,1 cm x 2,2 cm). De HP Jornada 420 heeft een zelf te configureren Start-knop; het schermpje is ter bescherming afgedekt door een transparant klepje.

De HP Jornada 420 beschikt over de Palm-Size Versie 1.1 software gebaseerd op Windows CE Versie 2.11 van Microsoft. Hierdoor komt de bediening van de palm-size PC sterk overeen met de Windows applicaties zoals men kent onder Windows 95, 98, NT.

De HP Jornada 420 beschikt over belangrijke applicaties, zoals backup en restore mogelijkheden.

De HP Jornada 420 palm-size PC kost fl. 1190,- (adviesprijs exclusief btw).

Informatie over de HP Jornada 420 is te vinden op https://www.hp.com/jornada.

Een foto van de HP Jornada 420 is te verkrijgen via https://www.hp.nl/pers/fotos/jornada420.jpg

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Windows is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.

Deel: ' HP introduceert palm-size pc met kleurenscherm '