Hewlett-Packard persbericht

UITBREIDING BACKUP-CAPACITEIT MET 14 GB COLORADO TAPE-DRIVE

Amstelveen, 15 februari 1999 - Hewlett-Packard introduceert een nieuw tape-backupsysteem met een capaciteit van 14 GB. De snelheid en capaciteit van de nieuwe
HP Colorado drive maakt deze bijzonder geschikt voor gebruikers van zeer krachtige systemen, voor kleine ondernemingen en mobiele professionals. Zo kunnen ze met één tape-backupsysteem data, applicaties, besturingssysteem en PC-instellingen van hun volledige systeem beschermen. De drive is er in een externe en een interne versie.

De capaciteit van de 14 GB tapedrive is zo groot dat gebruikers niet alleen gegevens, maar ook applicaties, configuraties, persoonlijke instellingen en bookmarks kunnen beschermen, op één datacasette. De betrouwbaarheid is gegarandeerd door de bewezen Travan-technologie. Daarbij komt dat de nieuwe drive circa 40 procent sneller werkt dan zijn voorgangers. Benchmarks wijzen uit dat de HP Colorado 14 GB hiermee het snelste IDE tape-apparaat op de markt is. Daarmee zijn betrouwbaarheid en snelheid optimaal gecombineerd.

HP levert de HP Colorado 14 GB tapedrive met HP Media Monitor. Deze software waarschuwt gebruikers als er gevaar dreigt voor de integriteit van de data op het moment dat de levensduur van de tape op zijn einde loopt.

Voor het eigenlijke backup-proces levert HP de HP Colorado Backup II-software mee. Deze geeft optimale controle over het gehele proces van backup en recovery. De installatie en configuratie verlopen daarbij bijzonder snel, aangezien de belangrijkste functies met een muisklik zijn te bedienen. De ingebouwde planningsfunctie stelt gebruikers in staat backups te plannen voor ieder gewenst tijdstip.

HP's Colorado 14 GBi/e tape-drive is vanaf 1 april beschikbaar.

Informatie over HP QIC/Travan tape-opslagproducten is te vinden op http:/www.hp.com/tape/colorado.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Deel: ' HP introduceert tape backup met 14 gb capaciteit '