Hewlett-Packard persbericht

HP INTRODUCEERT TESTMETHODE VOOR GEASSEMBLEERDE PRINTKAARTEN

Softwarekoppeling röntgeninspectiesysteem en in-circuit tester verhoogt foutendekking, spaart kosten en tijd

Amstelveen, 8 maart 1999 -- Elektronicafabrikanten kampen steeds vaker met het probleem dat geavanceerde PCBA's (Printed Circuit Board Assemblies) meer knooppunten hebben dan de huidige in-circuit testsystemen aankunnen. Speciaal voor hen heeft Hewlett-Packard een nieuw soort oplossing ontwikkeld in de vorm van de HP E6220A test-aware software linkage. Deze teststrategie verbetert de kwaliteit van producten, biedt een grotere foutendekking, een snellere time to market en lagere kosten dan andere teststrategieën.

De HP E6220A test-aware software linkage maakt gebruik van de complementaire voorzieningen van HP's testsystemen. De programmatuur koppelt het HP 5DX automatische röntgeninspectiesysteem met de HP 3070 Series 3 in-circuit testsystemen, zodat zij gezamenlijk CAD- en testdata van de PCBA kunnen gebruiken.

Uitgebreide waarneming
Met de softwarekoppeling kunnen de HP 5DX en HP 3070-systemen op een slimme manier samenwerken. Dit voorkomt ongewenste testredundantie en maximaliseert de foutendekking. Het röntgensysteem werkt zonder fixturing en concentreert zich op het waarnemen van structurele fouten, zoals open verbindingen, kortsluitingen, ontbrekende componenten en de soldeerkwaliteit. Bij de in-circuit tester ligt het accent op elektrische afwijkingen, inclusief componenten van het verkeerde type of de verkeerde waarde, overschrijding van de toleranties en onjuiste plaatsing.

Het HP E6220A-pakket bestaat uit drie onderdelen. Het onderdeel Programmatuur stuurt informatie naar het HP 3070 in-circuit testsysteem. Het Software-onderdeel gebruikt de inspectie-informatie van het HP 5DX-röntgensysteem om een efficiënte in-circuit test te genereren voor een betere algehele foutendekking. Tot slot zorgt een real-time testkoppeling ervoor dat alle printen die met de HP 5X zijn gecontroleerd, worden gerepareerd voordat ze naar de in-circuit tester gaan.

De nieuwe aanpak, waarbij röntgeninspectie gevolgd wordt door een conventionele in-circuit test, heeft veel voordelen voor producenten van PCBA's. Zo vereenvoudigt het de in-circuit testprobes voor vier verschillende printkaarten met 775 tot 5600 aansluitpunten met 27 tot 66 procent. Daarnaast verkort het de time-to-market van prototype-applicaties. En tenslotte zorgt het voor nauwkeurigere en 50% snellere vertaling van CAD data van het pakket CAMCAD voor HP in specifieke bestanden voor de HP 3070 en HP 5DX.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meet-apparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Deel: ' HP introduceert testmethode geassembleerde printkaarten '