HP MAAKT DETAILS BEKEND VAN DE PA-8600 PROCESSOR

Amstelveen, 16 maart 1999 - Hewlett-Packard komt alvast met enkele bijzonderheden over de PA-8600 chip, die naar verwachting begin volgend jaar op de markt zal komen. De processors met snelheden van 500 tot 550 MHz, zullen vanwege uitbreiding op het gebied van hoge beschikbaarheid en prestaties met name geschikt zijn voor data-intensieve applicaties zoals e-commerce, datawarehousing, OLTP en CAD.

Prestatieverbetering ten opzichte van de PA-8500 is met name te verwachten door het gebruik van nieuwe cache algoritmes. Hiermee wordt nog sneller toegang verkregen tot gegevens. Bovendien past HP de 'cache prefetch' technologie toe, waarmee het laden van gegevens uit het geheugen sneller verloopt.

De grotere betrouwbaarheid van de processor is te danken aan foutcontrole en correctie (ECC) in de 1,5 MB on-chip cache, waarmee de real-time foutcorrectie verbetert. De PA-8600 zal verder worden uitgebreid met lock-step, een technologie waarmee systemen bewerkingen stap voor stap kunnen vergelijken en fouten kunnen herstellen wanneer deze zich voordoen.

De PA-8600 zal worden gebruikt in HP's Enterprise Servers en werkstations.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

Deel: ' HP maakt details bekend van PA-8600 processor '